ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با SpareOne Plus آشنا شوید: موبایل ساده‌ای که با باتری قلمی کار می‌کرد

در گذشته که گوشی‌های هوشمند حضور گسترده‌ای در بازار نداشتند، موبایل‌های ساده پرطرفدار بودند و برخی از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی داشتند. یکی از محصولات، موبایل ساده «SpareOne Plus» بود که برای کار تنها ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

در گذشته که گوشی‌های هوشمند حضور گسترده‌ای در بازار نداشتند، موبایل‌های ساده پرطرفدار بودند و برخی از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی داشتند. یکی از محصولات، موبایل ساده «SpareOne Plus» بود که برای کار تنها به یک باتری قلمی AA نیاز داشت.

گوشی «SpareOne Plus» یکی از محصولات منحصر به فرد بود که می‌توانستید سال‌ها از آن استفاده کنید و تنها برای روشن کردن آن به یک باتری قلمی نیاز داشتید. گوشی‌های مدرن از باتری‌های لیتیومی استفاده می‌کنند که پس از مدتی کارایی خود را از دست می‌دهند، اما اگر دستگاه از باتری قلمی پشتیبانی کند، همیشه می‌توانید به راحتی آن را تعویض کنید.

تصور کنید در وضعیتی گیر افتاده‌اید که به شبکه برق یا وسیله‌ای مانند پاور بانک دسترسی ندارید و می‌خواهید حتما با فردی تماس بگیرید، SpareOne Plus تنها با یک باتری قلمی چنین کاری را ممکن می‌کرد.

این گوشی ساده تنها از شبکه 2G پشتیبانی می‌کرد و اکنون در برخی کشورها کارایی ندارد. SpareOne برای اولین بار کمتر از ۱۵ سال پیش از راه رسید که با توجه به سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی، اکنون یک محصول قدیمی محسوب می‌شود.

این گوشی ساده می‌تواند ۹ مخاطب را در خود ذخیره کند و البته می‌توانستید از دکمه‌های آن برای تماس با هر فردی استفاده کنید. این دستگاه فاقد نمایشگر است ولی صدای فشردن دکمه‌ها به گوش می‌رسد. SpareOne Plus همچنین از یک دکمه تماس اضطراری با نشان بعلاوه بهره می‌برد که در مواقع ضروری، موقعیت شما را برای مخاطبین موردنظر ارسال می‌کرد.

با یک باتری قلمی AA می‌توان تا ۱۰ ساعت با این گوشی صحبت کرد و در حالی که برای برقراری تماس با دوستان و اعضای خانواده به سیمکارت نیاز دارید، برای تماس‌ها اضطراری نیازی به این سیمکارت هم نیست.

در بالای این دستگاه  یک چراغ قوه LED ضعیف به چشم می‌خورد که می‌تواند برخی مواقع کارایی داشته باشد. این گوشی از رادیو پشتیبانی نمی‌کند که با توجه به ماهیت آن، یک ضعف محسوب می‌شود.

گوشی SpareOne Plus در زمان عرضه اولیه قیمتی نزدیک به ۶۰ دلار داشت و نتوانست در بازار به موفقیت دست پیدا کند، البته هم اکنون با قیمتی کمتر از ۱۰ دلار می‌توان نمونه دست دومش را تهیه کرد. اگرچه این گوشی کاربردی به نظر می‌رسد، اما اکنون در بسیاری از مناطق جهان شبکه 2G دیگر کارایی ندارد.

چندین سال پس از عرضه این محصول، SpareOne از نسخه 3G آن رونمایی کرد و البته نسخه 2G را هم بروزرسانی کرد. این موضوع عمر نسخه جدید را افزایش می‌دهد، با این حال در آینده این محصول هم سرنوشتی مشابه مدل 2G خواهد داشت.

یکی دیگر از ارتقاهای این مدل، تجهیز به گیرنده واقعی GPS بود که می‌توانست موقعیت شما را با دقت بالاتری شناسایی کند. این دستگاه با توجه به پشتیبانی از شبکه 3G و GPS به دو باتری قلمی نیاز داشت.

در نهایت باید به ان موضوع اشاره کنیم که SpareOne تنها گوشی نبود که امکان استفاده از آن با باتری قلمی وجود داشت. برای مثال محصول شرکت «Sanyo» که آن در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، از یک باتری قلمی قابل شارژ با امکان ۵ ساعت مکالمه بهره می‌برد.

یکی دیگر از این محصولات، Olive FrvrON نام داشت که اگرچه یک باتری لیتیومی ۶۰۰ میلی آمپر ساعتی داشت، اما از یک باتری AAA هم پشتیبانی می‌کرد و یک نمایشگر ۱.۵ اینچی با رزولوشن ۱۲۸ در ۱۲۸ پیکسل و رادیو FM داشت. این گوشی با قیمت ۳۷ دلار سال ۲۰۱۰ وارد بازار هند شد.

اگرچه این گوشی‌ها عمر کمی داشتند و جای خود را به گوشی‌های هوشمند با باتری‌های غول پیکر دادند، اما امکان استفاده از گوشی توسط باتری‌های قلمی ایده جذابی بود. با توجه به قابلیت‌های متنوع دستگاه‌های مدرن، باتری‌ها قلمی شارژدهی بسیار کمی خواهند داشت، البته شاید دوباره شاهد تولد گوشی‌های بسیار ساده باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sae77
    Sae77 | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

    37 دلار در سال 2010
    اون موقع برای ما هم ارزون بود. پول یه سیمکارت اعتباری 37 هزار تومن. الان حقوق نصف ماه کارگره.

مطالب پیشنهادی