ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ورود جدی بانک تجارت با «زمرد» به حوزه بانکداری دیجیتال

بانک تجارت با اپلیکیشن زمرد قصد ورود جدی به حوزه بانکداری دیجیتال در زمینه پرداخت‌های خرد را دارد. این اپلیکیشن قرار است تا پیش از پایان سال برای همه پلتفرم‌ها عرضه شود تا مشتریان بانک ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۹

بانک تجارت با اپلیکیشن زمرد قصد ورود جدی به حوزه بانکداری دیجیتال در زمینه پرداخت‌های خرد را دارد. این اپلیکیشن قرار است تا پیش از پایان سال برای همه پلتفرم‌ها عرضه شود تا مشتریان بانک بتوانند از خدمات بانکی دیجیتال آن بهره‌مند شوند.

«ناصر حکیمی» مشاور عالی مدیرعامل بانک تجارت در نشست خبری معرفی این اپلیکیشن اعلام کرد با عرضه عمومی «زمرد» تمام خدمات بانکی اعم از تسهیلاتی و سپرده‌ای و دیگر خدمات بانکی روی فضای زمرد عرضه می‌شود: «بحث افتتاح حساب و وثیقه سپاری و بحث خدمات بانکی مثل کارت به کارت و یا مواردی مانند اعلام مفقودی کارت و موضوعاتی از این قبیل را در زمرد خواهیم داشت. همه این موارد از طریق یک اپلیکیشن که روی گوشی کاربران نصب می‌شود ارائه می‌شود.»

حکیمی با اشاره به هوش مصنوعی به کار رفته در زمرد می‌گوید که فرایند تشخیص چهره در این اپلیکیشن به کار رفته که درصد بسیار بالایی دارد: « این موضوع در اپلیکیشن دقت بیش از نود و نه درصدی دارد که اگر این عدد را با دقت ۶۰ الی ۷۰ درصدی نیروی انسانی مقایسه کنیم می‌بینیم که با درجه‌ای بالاتر از دقت، مشتریان در زمرد احراز هویت می‌شوند.»

حکیمی با تاکید بر اینکه احراز هویت در زمرد یک احراز هویت دیجیتال است و نه یک احراز هویت غیرحضوری می‌گوید که آنها گام مهمی در این زمینه برداشته‌اند.

.

به گفته «حجت مقیمی» سرپرست اداره توسعه محصول و کسب و کار، زمرد سکوی ورود بانک تجارت به حوزه بانکداری دیجیتال است و این ابزارک برای بانکداری خرد و مشتریان این حوزه خدمات ویژه‌ای خواهد داشت؛ خدماتی که بتواند طیف بسیاری از نیازهای مشتریان را برطرف کند: «امیدواریم طبق زمان بندی منسجم بتوانیم این سکو را گسترش دهیم و خدمات آن را بیشتر کنیم. دوست داریم در آینده نزدیک شاهد رونمایی از سرویس‌های مختلفی باشیم که روی این زیست بوم ارائه خواهند شد.»

مقیمی می‌گوید بسیاری از فین تک‌ها و استارتاپ‌ها می‌توانند از خدمات زمرد بهره‌مند شوند و ترکیب خدمات بانکی با سرویس‌های زمرد می‌تواند یک ارزش افزوده خاص را به مشتریانشان ارائه دهد.

«مجید تفاهمی» مدیر اداره برنامه ریزی و نظارت فناوری اطلاعات بانک تجارت نیز در این نشست گفت که این اکوسیستم به طوری طراحی شده که امکان اتصال همه Service Provider ها به آن فراهم شده و روز به روز کامل‌تر خواهد شد: «موضوعی که در زمرد به دنبال آن بودیم اینست که حتما خیلی از خدمات به صورت غیرحضوری انجام شود. پلتفرم زمرد بر این اساس طراحی شده تا بتوانیم پیشخوانی دیجیتالی برای ارائه خدمات خود فراهم کنیم. ساختار این اپلیکیشن چنین است که کاربر در هر لحظه که آن را باز می‌کند، بدون نیاز به نصب جدید می‌تواند تغییرات برنامه را مشاهده کند و سرویس‌های جدید را در صورت اضافه شدن به پلتفرم، دریافت کند.»

به گفته تفاهمی با بحث راه‌اندازی امضای دیجیتال آنها در بانک تجارت کاری کردند که بسیاری از Service Providerها دیگر نیازی به انجام احراز هویت کاربرانشان در سرویس خود نباشند و در واقع کارشان راحت‌تر شده است: «به جرات می‌گویم که زمرد یک هسته برای ارائه خدمات پایه‌ای و احراز هویتی دیجیتال است.»

تفاهمی در پاسخ به پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه چه زمانی زمرد به عرضه عمومی خواهد رسید و آیا قرار است هر دو نسخه اندروید و iOS در دسترس کاربران قرار بگیرد می‌گوید:

او زمان عرضه عمومی زمرد را پیش از آغاز سال نو و طی هفته‌های آینده اعلام می‌کند و تاکید دارد که آنها قصد دارند محصولی با کیفیت و درخور مشتریان را به آنها عرضه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی