ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کمبود جایگاه شارژ، چالش بزرگ دولت انگلستان برای اجرای قانون 2030

طبق گزارش جدیدی که از سوی موسسه «think tank» منتشر شده نرخ فعلی توسعه زیرساخت وسایل نقلیه برقی و جایگاه شارژ با توجه به ممنوعیت فروش خودروهای احتراق داخلی در سال 2030 در کشور انگلستان ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

طبق گزارش جدیدی که از سوی موسسه «think tank» منتشر شده نرخ فعلی توسعه زیرساخت وسایل نقلیه برقی و جایگاه شارژ با توجه به ممنوعیت فروش خودروهای احتراق داخلی در سال 2030 در کشور انگلستان اصلا کافی نیست و حداقل باید رشدی پنج برابری داشته باشد. وضعیت دیگر کشورها نیز چندان بهتر از انگلستان نیست.

دولت انگلستان متعهد به پرداخت 20 میلیون پوند برای نصب شارژر در سرتاسر انگلستان شده است. دولت انگلستان با هدف انقلاب صنعتی سبز قصد دارد چنین سرمایه گذاری سنگینی کند. دولت این کشور عقیده دارد که وسایل نقلیه برقی باید برای همگان در دسترس باشد.

در حال حاضر تقریبا 35 هزار شارژر عمومی در سرتاسر انگلستان وجود دارد و سالیانه 7000 شارژر نیز به این شبکه شارژ اضافه می‌شود. طبق تخمین این موسسه حداقل 400 هزار شارژر عمومی برای سال 2030 در صورت ممنوعیت فروش وسایل نقلیه احتراق داخلی نیاز است.

برآورد می‌شود که هزینه ها تا میزان 5 تا 10 میلیارد پوند افزایش پیدا کند. در حال حاضر باید از شرکت های شبکه شارژ حمایت بیشتری شود زیرا این شرکت ها برق را به قیمت بسیار بالایی تهیه می‌کنند و نیازمند به یک قرار داد با زمان بندی طولانی مدت هستند. همانند اتفاقی که برای ایجاد مزارع تولید برقی بادی در کشور انگلستان صورت گرفته است.

جایگاه شارژ

این مسئله به خصوص در نقاط خارجی شهری و مناطق روستایی در کشور انگلستان اهمیت بیشتری دارد چرا که عملا برنامه دقیقی در این مناطق به اجرا در نیامده است. در حال حاضر بزرگترین تولید کننده آلاینده های کربنی در کشور انگلستان سیستم حمل و نقل است و با توجه به روند فعلی احتمالا دولت انگلستان نتواند به اهداف خود دست پیدا کند.

در این میان خریداران خودرو تنها به وسایل نقلیه‌ای اطمینان دارند که بتوانند از آن به راحتی استفاده کنند. از سوی دیگر با پیشرفت شرکت های خودروسازی و افزایش برد حرکتی خودروهای برقی تنها دو مسئله در دسترس بودن ایستگاه های شارژ عمومی و سرعت بالاتر شارژ مطرح می‌شود تا قدم نهایی برقی شدن وسایل نقلیه عمومی به خصوص خودروهای برقی برداشته شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی