ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تغییر نام «دایملر» به «مرسدس بنز» برای تحول در مسیر تکنولوژی سبز

کمپانی آلمانی دایملر قصد دارد با نام «مرسدس بنز» به فعالیت‌های خود ادامه دهد. دلیل این امر تغییرات گسترده در استراتژی کمپانی اعلام شده است. بر اساس استراتژی جدید، ژرمن‌ها بر اهدافی چون پیشرانه‌های پاک ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۰:۵۹

کمپانی آلمانی دایملر قصد دارد با نام «مرسدس بنز» به فعالیت‌های خود ادامه دهد. دلیل این امر تغییرات گسترده در استراتژی کمپانی اعلام شده است.

بر اساس استراتژی جدید، ژرمن‌ها بر اهدافی چون پیشرانه‌های پاک و نرم‌افزارهای پیشرفته تمرکز خواهند کرد.

با تصمیم هیئت مدیره دایملر، بخش خودروهای سنگین کمپانی تحت نام مستقل Daimler Truck فعالیت خواهد کرد. آقای اُلا کلنیوس (Ola Källenius) رئیس هیئت مدیره دایملر و مرسدس بنز در این رابطه گفته:

«خودروهای سواری و ون‌های مرسدس بنز با خودروهای سنگین و اتوبوس‌های دایملر متفاوت بوده و دو تجارت مجزا هستند که مشتریان، تکنولوژی و بودجه خاص خود را دارند. هر دو کمپانی در حوزه‌هایی فعالیت می‌کنند که تغییرات بنیادین تکنولوژیک و ساختاری در آنها در حال رخ دادن است.»

دایملر کمپانی مادر برندهای بزرگی مثل مرسدس بنز، اسمارت، دیترویت دیزل، وسترن استار، فریت لاینر، سترا و توماس بیلت به محسوب می‌شود.

فارغ از مباحث تجاری، استراتژی جدید دایملر راه را برای توسعه تکنولوژی‌های دوستدار محیط زیست، هم برای مدل‌های سنگین تجاری و هم مدل‌های سبک سواری، هموارتر می‌کند.

بد نیست اشاره کنیم بخش دایملر تراک سیاست‌های خود را بر اساس سه محور پیشرانه‌های برقی، کامیون‌های هیدروژنی و رانندگی خودران تعیین کرده است.

حرکت جدید خودروساز بزرگ آلمانی کاملا منطقی و معنادار است، چرا که زیرمجموعه‌های آن خواهند توانست بطور مستقل در راستای نیازها و سلایق مشتریان خود گام بردارند.

شاید بدانید دایملر تراک به عنوان بزرگ‌ترین سازنده کامیون و کشنده سنگین در دنیا شناخته شده و در مناطقی مثل اروپا، آمریکای شمالی، آسیا و بسیاری از کشورها از فروش بالایی برخوردار است.

تغییر نام دایملر به مرسدس بنز

به گفته آقای کلنیوس، مدیریت مستقل به مرسدس بنز و دایملر تراک اجازه خواهد داد به واسطه تمرکز بهتر بر اهداف، خود را سریع‌تر با تحولات تطبیق داده و قدرت رقابت‌پذیری‌شان را افزایش دهند.

ناگفته نماند تغییر نام دایملر در گروی دریافت چراغ سبز از سوی سهامداران است. جلسه رای‌گیری مربوطه در سه‌ماهه سوم امسال برگزار خواهد شد. تا آن زمان دایملر مثل سابق فعالیت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی