ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روسیه شبکه‌های اجتماعی را بخاطر عدم حذف ویدیوهای مخالفان پوتین جریمه می‌کند

رگولاتور ارتباطات روسیه به تازگی اعلام کرده هفت شبکه اجتماعی که ویدیوهای مربوط به طرفداران «آلکسی ناوالنی» را حذف نکرده‌اند، جریمه می‌کند. این سازمان در بیانیه‌ای که در وب‌سایتش منتشر کرده، نام این شبکه‌ها را ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

رگولاتور ارتباطات روسیه به تازگی اعلام کرده هفت شبکه اجتماعی که ویدیوهای مربوط به طرفداران «آلکسی ناوالنی» را حذف نکرده‌اند، جریمه می‌کند.

این سازمان در بیانیه‌ای که در وب‌سایتش منتشر کرده، نام این شبکه‌ها را اعلام کرده:

«فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، تیک تاک، VKontakte، یوتیوب و Odnoklassniki به علت عدم رعایت الزامات برای جلوگیری از انتشار و پخش ویدیوهایی که افراد کم سن را به شرکت در تجمعات غیرقانونی و غیرمجاز تشویق می‌کنند، جریمه خواهند شد.»

ویدیوهای مخالفت با حکم زندان منتقد دولت کرملین یعنی ناوالنی در شبکه‌های اجتماعی صدها میلیون بازدید داشته‌اند. یکی از این ویدیوها مربوط به یک کاخ در دریای سیاه که به ادعای ناوالنی با هزینه میلیارد دلاری توسط ولادیمیر پوتین ساخته شده، موردتوجه زیادی قرار گرفته است.

در بسیاری از ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، جوانان روسی از شرکت در تظاهرات سخن گفته‌اند و همچنین افراد را به شرکت در تجمعات تشویق کرده‌اند. روسیه خواستار حذف ویدیوهایی شده که از افراد زیر ۱۸ سال می‌خواهند در تظاهرات شرکت کنند.

ناوالنی روسیه

«خدمت فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی» (Roskomnadzor) در گذشته گفته بود که این شرکت‌ها ۸۹ درصد از درخواست‌های آن را انجام داده‌اند، با این حال این شبکه‌های اجتماعی ۱۷۰ ویدیوی موردنظر دولت روسیه را حذف نکرده‌اند.

طبق قانون روسیه، در صورتی که رسانه‌ای به درخواست حذف محتوا پاسخ ندهد و محتوا را نگه دارد، از ۱۰,۵۰۰ تا ۵۲ هزار دلار جریمه می‌شود. با این وجود، Roskomnadzor به صاحبان این شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده که اگر تخطی از قوانین چندین بار تکرار شود، جریمه‌ها می‌توانند تا یک دهم درآمد سالانه آن‌ها افزایش پیدا کند.

کشورهای مختلفی در ماه‌های گذشته دست به مقابله با شبکه‌های اجتماعی زده‌اند که برای مثال می‌توان به ترکیه اشاره کرد. علاوه بر این، مسدودیت حساب شخصی دونالد ترامپ در توییتر هم مورد انتقاد بسیاری از چهره‌های سرشناس سیاسی از جمله ناوالنی قرار گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • عزراییل
    عزراییل | ۲۲ بهمن ۱۳۹۹

    لعنت به پوتین دیکتاتور

  • طاووس
    طاووس | ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

    شما با مخالفاتون چیکار میکنید(منظورم کلی بود بد تعبیر نشه)؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی