ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت کمتر از ۳ ماه دیگر نسخه قدیمی مرورگر اج را از ویندوز ۱۰ حذف می‌کند

مایکروسافت تاریخچه طولانی در دنیای مرورگرها دارد و در حالی که زمانی با اینترنت اکسپلورر در بازار حکمرانی می‌کرد، در سال‌های اخیر عملکرد مناسبی نداشته. این کمپانی چندین سال پیش تصمیم گرفت مرورگر اج را ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۶

مایکروسافت تاریخچه طولانی در دنیای مرورگرها دارد و در حالی که زمانی با اینترنت اکسپلورر در بازار حکمرانی می‌کرد، در سال‌های اخیر عملکرد مناسبی نداشته. این کمپانی چندین سال پیش تصمیم گرفت مرورگر اج را جایگزین اینترنت اکسپلورر کند و پس از مدتی نسخه جدید این مرورگر مبتنی بر کرومیوم از راه رسید. حالا مایکروسافت می‌خواهد نسخه قدیمی این مرورگر را از سیستم عامل خود حذف کند.

مایکروسافت می‌خواهد از هر روش و ترفندی برای افزایش استفاده از نسخه جدید مرورگر اج استفاده کند. ردموندی‌ها برای اینکار روش‌های تهاجمی را در پیش گرفته بودند و حتی بدون اطلاع کاربران، اطلاعات فایرفاکس را هم کپی می‌کردند.

حالا این کمپانی روش دیگری را در پیش گرفته و می‌خواهد در بروزرسانی امنیتی ماهانه ویندوز ۱۰، نسخه قدیمی این مرورگر یا «اج لگاسی» را بطور خودکار حذف کند. ردموندی‌ها با انتشار بروزرسانی امنیتی در ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ (۱۳ آوریل ۲۰۲۱)، این مرورگر قدیمی مبتنی بر HTML را حذف خواهند کرد، البته کاربران اگر از نسخه پیش نمایش ماه مارس استفاده کنند، زودتر با چنین وضعیتی روبه‌رو می‌شوند.

مرورگر اج

مایکروسافت اعلام کرده با وجود حذف خودکار این مرورگر، اپ‌هایی که از اجزای قدیمی edgeHTML استفاده می‌کنند، نگرانی درباره موتور رندر وب نباید داشته باشند چرا که ردموندی‌ها به پشتیبانی از آن ادامه می‌دهند.

در بروزرسانی جدید، اج کرومیوم بطور خودکار روی دستگاه کاربران نصب می‌شود، البته اگر توسط آپدیت‌های قبلی چنین اتفاقی رخ نداده باشد. مایکروسافت به این موضوع اشاره کرده که به تنظیمات ویندوز ۱۰ احترام می‌گذارد و اج کرومیوم به مرورگر پیش فرض ویندوز ۱۰ تبدیل نمی‌شود و اگر برای مثال کروم مرورگر پیش فرض کاربران باشد، تغییراتی در آن ایجاد نخواهد شد.

با وجود عدم دستکاری تنظیمات، مایکروسافت اشاره‌ای به عدم انتقال خودکار داده‌ها مانند تاریخچه یا بوکمارک‌ها به مرورگر جدید نکرده. با توجه به اینکه ردموندی‌ها از ماه آینده میلادی به پشتیبانی از اج لگاسی پایان می‌دهند، حذف آن در بروزرسانی جدید ویندوز ۱۰ منطقی به نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • VDIEX
    VDIEX | ۲۲ بهمن ۱۳۹۹

    کار خوبی میکنه

مطالب پیشنهادی