ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین از قوانین ضدانحصار جدید با هدف محدود کردن غول‌های فناوری رونمایی کرد

چین قوانین ضدانحصار جدیدی معرفی کرده که با هدف محدود کردن فعالیت شرکت‌های فناوری بزرگ این کشور از جمله گروه علی‌بابا تنظیم شده اند. به گزارش رویترز، دولت چین ماه نوامبر سال گذشته میلادی پیش‌نویس ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

چین قوانین ضدانحصار جدیدی معرفی کرده که با هدف محدود کردن فعالیت شرکت‌های فناوری بزرگ این کشور از جمله گروه علی‌بابا تنظیم شده اند.

به گزارش رویترز، دولت چین ماه نوامبر سال گذشته میلادی پیش‌نویس قوانین ضدانحصار جدید را تنظیم کرد و حالا آنها را رسماً به مرحله اجرا درآورده است. پیش‌بینی می‌شود این دستورالعمل‌ها شرکت‌های اینترنتی بزرگ چین از جمله گروه علی بابا، JD، سرویس‌های پرداخت مثل گروه Ant و وی‌چت پی را تحت فشار قرار دهند.

قوانین یاد شده که توسط اداره تنظیم بازار دولتی چین (SAMR) معرفی شده‌اند، جلوی برخی از سیاست‌های کمپانی‌های چینی از جمله مجبور کردن خریداران به انتخاب شرکت‌های اینترنتی بزرگ را می‌گیرد. اداره تنظیم بازار دولتی چین می‌گوید دستورالعمل‌های جدید جلوی رفتارهای انحصارطلبانه را گرفته و از رقابت عادلانه در بازار حمایت می‌کنند. این قوانین همچنین قرار است فناوری ها را محدود کنند، مانع از تبانی در قیمت‌گذاری‌ها شوند و جلوی سوءاستفاده از داده‌ها و الگوریتم‌ها برای اختلال در بازار را بگیرند.

اداره تنظیم بازار دولتی چین در جلسه پرسش و پاسخ به خبرنگاران گفت که شکایت‌ها از شرکت‌های اینترنتی چینی با سیاست‌های انحصارطلبانه رو به افزایش بوده و این اداره به خاطر نحوه استفاده از داده‌ها، الگوریتم‌ها، قوانین پلتفرم‌ها و غیره برای تنظیم صنعت با چالش‌های متعددی روبرو بوده است.

رویترز اشاره می‌کند که چین در ماه‌های اخیر شرکت‌های فناوری بزرگ این کشور را زیر ذره بین قرار داده و با معرفی قوانین جدید رویکرد قبلی را که تا حد زیادی شرکت‌های چینی را آزاد گذاشته بود ترک کرده است.

«جک ما» مؤسس گروه علی بابا و گروه Ant از هدف‌های اصلی دولت چین در ماه‌های اخیر بوده‌اند. ما اواخر سال گذشته میلادی در جلسه‌ای از قوانین مالی و بانکداری چین انتقاد کرد و همین باعث خشم رییس جمهور چین و جلوگیری از عرضه اولیه سهام گروه Ant شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

    آخه به ما چه که پشت دیوار چین چه میگذره. علاقه ای به اخبار چین نداریم. چین یه کشور بسته است که تاثیری روی دنیا نداره. سعی کنید اخباری که به درد ما و دنیا میخوره رو کار کنید

  • allls
    allls | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

    سلام
    من در مورد مک های M1 سؤال دارم
    میشه اینجا بپرسم آخه اخبارش قدیمی شده؟

مطالب پیشنهادی