ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هیوندای و کیا: در حال مذاکره با اپل برای تولید خودرو نیستیم

در هفته‌های گذشته گزارش‌های بی‌شماری درباره خودروی اپل و احتمال تولید آن توسط هیوندای و کیا منتشر شده بود، اما حالا این دو کمپانی کره‌ای اعلام کرده‌اند که در حال مذاکره با اپل نیستند. هیوندای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۰

در هفته‌های گذشته گزارش‌های بی‌شماری درباره خودروی اپل و احتمال تولید آن توسط هیوندای و کیا منتشر شده بود، اما حالا این دو کمپانی کره‌ای اعلام کرده‌اند که در حال مذاکره با اپل نیستند.

هیوندای چندین هفته پیش مذاکره با اپل را تایید کرد، البته پس از مدتی به مذاکره با چندین شرکت اشاره کرد. علاوه بر این، گزارش‌ها از تولید خودروی کوپرتینویی‌ها در کارخانه کیا در ایالات متحده آمریکا خبر داده بودند. چند روز پیش گزارشی از توقف مذاکرات میان اپل و این کمپانی‌ها منتشر شد و حالا این دو شرکت کره‌ای از عدم مذاکره با سازنده آیفون خبر داده‌اند، البته احتمالا طبق گزارشی قبلی دیگر به مذاکره ادامه نمی‌دهند.

با وجود این اظهارنظر کره‌ای‌ها، گزارش‌ها به سرمایه‌گذاری ۳.۶ میلیارد دلاری اپل در کیا اشاره کرده بودند و همچنین تحلیلگر مطرح محصولات اپل یعنی «مینگ-چی کو» از ساخت این خودرو با پلتفرم E-GMP هیوندای خبر داده بود. با این حال گزارش‌ها حاکی از اختلاف نظر میان مدیران هیوندای برای همکاری با اپل بودند.

هیوندای

حالا به نظر می‌رسد این اختلاف نظر باعث شده کره‌ای‌ها از تولید چنین خودرویی منصرف شوند و اپل باید به دنبال شریک تازه‌ای باشد. این احتمال وجود دارد که اپل وظیفه تولید اولین خودرو برقی و خودران خود را به کمپانی‌های ژاپنی واگذار کند.

گزارشی در گذشته به این موضوع اشاره کرده بود که حداقل ۶ خودروساز ژاپنی خواهان همکاری با اپل هستند. با توجه به تمام این موارد، توسعه خودروی اپل در مراحل اولیه قرار دارد و حتی کوپرتینویی‌ها برای ساخت آن، چند روز پیش مدیر سابق پورشه را استخدام کردند.

اپل که چند سال پیش می‌توانست تسلا را تصاحب کند و حضور قدرتمندی در بازار خودروهای الکتریکی داشته باشد، حالا به دنبال یک شریک برای تولید اولین خودروی خود است. اظهارنظرهای متفاوتی درباره تاریخ عرضه این محصول وجود دارد، با این حال اکثر آن‌ها از معرفی چنین خودرویی در فاصله سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۸ خبر می‌دهند، هرچند شاید به علت مشکلات در تولید، دیرتر از پیش‌بینی‌ها با آن روبه‌رو شویم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی