ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا یک ماموریت ۹۳ میلیون دلاری برای مطالعه ماه را تایید کرد

ناسا با پروژه «آرتمیس» می‌خواهد تا چند سال دیگر انسان را دوباره به ماه ببرد، با این حال پیش از این ماموریت، کمپانی «Firefly Aerospace» چندین آزمایش روی ماه انجام می‌دهد و فناوری‌های جدیدی را ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

ناسا با پروژه «آرتمیس» می‌خواهد تا چند سال دیگر انسان را دوباره به ماه ببرد، با این حال پیش از این ماموریت، کمپانی «Firefly Aerospace» چندین آزمایش روی ماه انجام می‌دهد و فناوری‌های جدیدی را به این قمر زمین می‌برد.

این کمپانی مستقر در تگزاس آمریکا اخیرا توانسته یک ماموریت ۹۳.۳ میلیون دلاری ناسا را بدست آورد و در سال ۲۰۲۳ سطح‌نشین «Blue Ghost» در بخش «دریای بحران‌ها» ماه قرار می‌گیرد. این بخش ۴۸۰ کیلومتری در سمت پیدای ماه قرار دارد.

در این ماموریت تجهیزات با وزن ۹۳ کیلوگرم راهی ماه می‌شوند تا سطح این قمر زمین را مورد بررسی قرار دهند. یکی از ۱۰ تجهیزات مورد استفاده در این ماموریت برای مطالعه بادهای خورشیدی، از زمین تصاویر پرتوی ایکس می‌گیرد. یکی دیگر از دستگاه‌ها با هدف جمع‌آوری خصوصیات حرارتی، در سطح ماه حفاری می‌کند.

ناسا ماه

یکی دیگر از تجهیزات این ماموریت حکم یک هدف برای لیزر ناسا را خواهد داشت و شرکت Firefly از آن برای اندازه‌گیری فاصله دقیق میان زمین و ماه استفاده خواهد کرد.

تمام این ماموریت که اکثر آن توسط Firefly انجام می‌شود، در اختیار برنامه آرتمیس آژانس فضایی آمریکا قرار می‌گیرد. به عنوان بخشی از این پروژه، ناسا چندین قرارداد با اسپیس ایکس و بلو اوریجین امضا کرده تا کارها سریعتر انجام شود. با این حال شاید برنامه‌های ناسا با تغییراتی همراه شود و نتواند در سال ۲۰۲۴ دوباره انسان را روی ماه قرار دهد.

چندین روز پیش مشخص شد که این آژانس فضایی در سکوت خبری تاریخ مربوط به معرفی سازندگان دو فرودگر ماه را از اواخر فوریه به اواخر آوریل تغییر داده. علاوه بر این، کنگره آمریکا برای پروژه سیستم فرود انسان ناسا تنها ۸۵۰ میلیون دلار بودجه درنظر می‌گیرد که بسیار کمتر از بودجه درخواستی ۳.۲ میلیارد دلاری این آژانس فضایی محسوب می‌شود. با این وجود شاید ناسا بتواند همچنان به برنامه‌هایش متعهد باقی بماند و در سال ۲۰۲۴ بشر دوباره سطح ماه را لمس کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی