ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل بیش از نیمی از ظرفیت تولید چیپ‌های ۵ نانومتری TSMC در ۲۰۲۱ را رزرو کرده است

براساس آخرین گزارش «کانترپوینت»، اپل حدود ۵۳ درصد ظرفیت تولید تراشه‌های ۵ نانومتری TSMC در سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص می‌دهد. وقتی صحبت از چیپست ۵ نانومتری به میان می‌آید، اپل اصلی‌ترین مشتری TSMC، ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

براساس آخرین گزارش «کانترپوینت»، اپل حدود ۵۳ درصد ظرفیت تولید تراشه‌های ۵ نانومتری TSMC در سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص می‌دهد.

وقتی صحبت از چیپست ۵ نانومتری به میان می‌آید، اپل اصلی‌ترین مشتری TSMC، بزرگترین تولیدکننده چیپ موبایل در جهان محسوب می‌شود. این در حالی است که کوالکام ۲۴ درصد ظرفیت تولید تراشه‌های ۵ نانومتری TSMC را به خود اختصاص داده و گفته می‌شود اپل احتمالا آیفون ۱۳ را با مودم ۵ نانومتری اسنپدراگون X60 5G به بازار عرضه کند.

براساس گزارش منتشر شده از سوی کانترپوینت، ۹۰ درصد ظرفیت تولید چیپست‌های ۵ نانومتری TSMC و سامسونگ در سال ۲۰۲۱ رزرو شده است.

در حالی که مشتری اصلی چیپست‌های ۵ نانومتری TSMC اپل است، AMD مشتری اصلی چیپست‌های ۷ نانومتری این کمپانی در سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود که با اختصاص ۲۷ درصد ظرفیت تولید این تراشه‌ها به خود، بالاتر از انویدیا با سهم ۲۱ درصدی قرار می‌گیرد.

اوایل دی ماه گفته شده بود که اپل کل ظرفیت تولید چیپست ۳ نانومتری TSMC‌ را رزرو کرده است. با توجه به اینکه تقریبا یک پنجم درآمد این شرکت تایوانی تولیدکننده چیپست از طریق اپل بدست می‌آید، TSMC اقداماتی را برای تامین نیازهای کوپرتینویی‌ها در پیش گرفته است.

در حالی که اسنپدراگون ۸۶۵ توسط TSMC تولید شد، کوالکام تولید چیپست نسل بعدی خود یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ را به سامسونگ واگذار کرده و همین مساله نیز باعث شده TSMC، اپل را در اولویت قرار دهد.

در حال حاضر TSMC در حال توسعه چیپست‌های ۳ نانومتری است و به نظر می‌رسد اپل نخستین شرکتی باشد که سفارش چنین تراشه‌هایی را به شرکت تایوانی بدهد. هرچند با توجه به اینکه گوشی‌های آیفون و کامپیوترهای مک به چیپ‌های اپل مجهز شده‌اند،‌ باید دید آیا اپل واقعا نخستین مشتری تراشه‌های ۳ نانومتری TSMC‌خواهد بود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

    سامسونگ چرا از TSMC میخره مگه خودش نمیسازه ؟ ای کاش TSMC مشتری کمتر داشت جا برای انویدیا و amd باز میشد

    • Rayanlap
      Rayanlap | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

      اینای که گفتی جفتشون میدن دست TSMC بسازه.TSMC خودش فروشنده نیست بلکه برای کمپانی ها میسازه.

      • Rayanlap
        Rayanlap | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

        اینو یادم رفت بگم هر کسی بر اساس نیازش میده دست TSMC و این کمپانی TSMC مشکل ساخت نداره واسه هیچکدوم و اگه نیاز باشه ظرفیتش رو افزایش میده.

مطالب پیشنهادی