ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نصب macOS Big Sur در صورت نبود فضای کافی روی هارد خطر حذف داده‌ها را دارد

اگر کاربر مک هستید و می‌خواهید macOS Big Sur را نصب کنید، بهتر است از وجود فضای کافی روی هارد مطمئن شوید چون در غیر این صورت احتمال از دست رفتن اطلاعات وجود دارد. برای ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۲:۴۵

اگر کاربر مک هستید و می‌خواهید macOS Big Sur را نصب کنید، بهتر است از وجود فضای کافی روی هارد مطمئن شوید چون در غیر این صورت احتمال از دست رفتن اطلاعات وجود دارد.

برای مهاجرت به نسخه Big Sur دستکم به ۳۵.۵ گیگابایت فضای خالی بعلاوه ۱۳ گیگابایت برای فایل نصبی (در مجموع ۴۸.۵ گیگابایت) نیاز است. اگر این مقدار فضای خالی ندارید بهتر است دست نگه دارید. آنطور که خبرگزاری Mr Macintosh گزارش می‌کند، سیستم عامل مک وجود این مقدار فضای خالی روی هارد را پیش از شروع فرآیند نصب محاسبه نمی‌کند.

در صورتی که فضا کم باشد فایل نصبی پیغام خطا نمایش داده و مک در محیط Boot Recovery Assistant گیر می‌کند و راهی برای بازیابی آن وجود نخواهد داشت. البته امکان بازیابی سیستم وجود دارد اما این کار به قیمت پاک شدن احتمالی برخی اطلاعات تمام می‌شود.

فراموش نکنید این مشکل کاربرانی که Big Sur را قبلاً نصب کرده‌اند و حالا می‌خواهند ویرایش جدید آن را نصب کنند (مثلاً بروزرسانی از نسخه 11.1 به 11.2) را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و کاربرانی را درگیر می‌کند که می‌خواهند با استفاده از فایل نصبی سیستم خود را مستقیماً به Big Sur 11.2 یا بتای Big Sur 11.3 آپگرید کنند.

به گفته Mr Macintosh اگر برنامه رمزنگاری FileVault را فعال کرده باشید عملیات بازیابی می‌تواند بسیار دردسرساز شود. اگر این برنامه را فعال کرده‌اید تنها راه بازیابی سیستم و اطلاعات آن وصل کردن یک مک دیگر (با سیستم عامل macOS High Sierra یا Mojave) به کامپیوتر اول است. درصد کمی از کاربران دو کامپیوتر مک دارند و قرض گرفتن آن از دیگران کار آسانی نیست، بنابراین بسیاری از کاربران به مشکل برخورد خواهند کرد.

آسان‌ترین راه حل برای برخی کاربران پاک کردن اطلاعات و نصب دوباره macOS یا همان نصب تمیز (Clean Install) در صورت داشتن فایل پشتیبان بروز خواهد بود. اپل وجود این باگ را تأیید نکرده اما پیش‌بینی می‌شود آنرا در نسخه نهایی Big Sur 11.3 برطرف کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mrmoghari
    mrmoghari | ۲۲ بهمن ۱۳۹۹

    خب چه کاریه, اطلاعاتشو بریزه روو هارد بعد سیستم عاملو رو لبتاپ نسب کنه?

مطالب پیشنهادی