ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحلیلگران RBC: اپل باید یک صرافی رمزارز راه اندازی کند

برخی تحلیلگران معتقدند اپل به لطف سرویس موفق «اپل پی» باید به فکر ورود به بازار رمزارزها و راه اندازی صرافی یا کیف‌پول خود باشد. پس از سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا در بیت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

برخی تحلیلگران معتقدند اپل به لطف سرویس موفق «اپل پی» باید به فکر ورود به بازار رمزارزها و راه اندازی صرافی یا کیف‌پول خود باشد.

پس از سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا در بیت کوین، برخی تحلیلگران وال استریت در مورد مزایای ورود اپل به بازار رمزارزها سخن گفته‌اند. شرکت تأمین سرمایه RBC Capital Markets در گزارش جدید خود اشاره می‌کند اپل به لطف سرویس «اپل پی» که میلیون‌ها نفر مشتری آن هستند و همچنین گسترش روزافزون پرداخت‌های بدون پول نقد به خاطر همه گیری ویروس کرونا، می‌تواند به آسانی سالانه بیش از ۴۰ میلیارد دلار از بازار رمزارز درآمدزایی کند.

«میچ استیوز» (Mitch Steves)، تحلیلگر RBC برای نشان دادن موفقیت اپل در بازار رمزارزها، شرکت خدمات مالی اسکوئر (Square) را مثال می‌زند که درآمد مربوط به بیت کوین آن در هر فصل مالی با داشتن تقریباً ۳۰ میلیون کاربر فعال چیزی در حدود ۱.۶ میلیارد دلار است.

تحلیلگر یاد شده می‌گوید: «اپل ۱.۵ میلیارد نفر کاربر فعال دارد، اگر فرض کنیم فقط ۲۰۰ میلیون نفر از آنها از رمزارزها استفاده کنند، درآمد اپل ۶.۶۶ برابر اسکوئر خواهد شد. در نتیجه پتانسیل کسب درآمد اپل از ۴۰ میلیارد دلار در سال فراتر خواهد رفت.» به گفته او بودجه‌ای که اپل برای تحقیق و توسعه ورود به بازار رمزارزها باید اختصاص دهد برای این شرکت چندان قابل توجه نخواهد بود چرا که شرکت اسکوئر کمتر از یک میلیارد دلار در این زمینه هزینه می‌کند.

تحلیلگران اشاره می‌کنند که رقابت در فضای تبادل رمزارزها «سبک» است و قوانین، خریداری آنها را در ایالات متحده مشکل کرده‌اند. علاوه بر این بسیاری از صرافی‌ها در ساعات اوج تبادل از کار می‌افتند. به گفته آنها اپل می‌تواند چالش‌های مربوط به شناخت مشتری (KYC) و قوانین رمزارزها را با ارائه یک سیستم بسته برطرف کند که در آن فقط مالکیت رمزارزها بین مشتریان انتقال داده می‌شود.

تحلیلگران معتقدند اپل همچنین می‌تواند یک سیستم باز توسعه دهد که از کیف پول بیت کوین و سرویس بانکی Strike یا Lighting Network به منظور کاهش هزینه تبدیل پول بی‌پشتوانه به رمزارز استفاده می‌کند. آنها اضافه می‌کنند که ورود اپل به بازار رمزارزها حتی می‌تواند از ممنوع شدن بیت کوین در ایالات متحده در آینده جلوگیری کند.

جالب آنکه تحلیلگران پیشنهاد کرده اند اپل برای تأمین بودجه توسعه کیف پول رمزارز یا صرافی خود روی بیت کوین سرمایه گذاری کند؛ کاری که اخیراً تسلا انجام داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی