ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

عبور یک سیارک بزرگ از اطراف زمین در کمتر از دو ماه دیگر

در فضا سیارک‌ها و زباله‌های زیادی وجود دارند که برخی از آن‌ها از اطرف زمین عبور می‌کنند. در این میان سیارک «2001 FO32» که ابعاد تقریبا بزرگی دارد، ماه آینده میلادی به سیاره ما نزدیک ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

در فضا سیارک‌ها و زباله‌های زیادی وجود دارند که برخی از آن‌ها از اطرف زمین عبور می‌کنند. در این میان سیارک «2001 FO32» که ابعاد تقریبا بزرگی دارد، ماه آینده میلادی به سیاره ما نزدیک می‌شود.

در حال حاضر اخترشناسان اطلاعات زیادی درباره این سیارک ندارند، با این حال انتظار دارند که FO32 2001 بدون هیچ مشکلی از نزدیکی زمین عبور کند. به باور دانشمندان، این سیارک با فاصله تقریبی ۳.۲ میلیون کیلومتری از کنار زمین می‌گذرد و انتظار دارند که پهنایی به اندازه ۱ کیلومتر داشته باشد.

اگرچه پهنای نزدیک به ۱ کیلومتر چندان بزرگ نیست، اما در حقیقت FO32 2001 یکی از بزرگترین سیارک‌های شناخته شده محسوب می‌شود. با این وجود آن را نمی‌توان در جمع سیارک‌هایی قرار داد که می‌توانند خطر جدی برای بقا بشر داشته باشند و بتوانند ما را منقرض کنند.

سیارک

علاوه بر این، فاصله ۳.۲ میلیون کیلومتری هم ما را از خطر جدی دور می‌کند و این فاصله با بررسی گردش آن در اطراف خورشید بدست آمده. انتظار می‌رود این سیارک با گذر زمان و گردش ما در فضا، از زمین دورتر شود. پس از اینکه در سال ۲۰۲۱ این سیارک از نزدیکی زمین عبور می‌کند، تا سال ۲۰۵۲ با سیاره ما را کاری نخواهد داشت.

پس از ۲۰۵۲، این سیاره در سال‌های ۲۱۰۳، ۲۱۳۴ و ۲۱۸۵ هم از نزدیکی زمین عبور می‌کند و البته فاصله آن بیشتر هم می‌شود. بنابراین اخترشناسان نباید نگرانی درباره آن داشته باشند و البته شاید تا آن زمان به فناوری دست پیدا کنیم که قادر به نابودی آن‌ها در فضا باشیم. یکی دیگر از احتمالات، مهاجرت بشر به مریخ خواهد بود، چرا که شاید تا آن زمان دیگر زمین قابل سکونت نباشد.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که سیارک 2001 FO32 به علت عبور از نزدیکی زمین به عنوان یکی از سیارک‌های با پتانسیل ایجاد خطر از سوی ناسا شناخته می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۳ بهمن ۱۳۹۹

    یروزی باید این سیارک های گذری رو برای معدن کاوی فضایی در مدار زمین به دام بیندازند

  • majid
    majid | ۲۲ بهمن ۱۳۹۹

مطالب پیشنهادی