ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

متخصصان سازمان بهداشت جهانی پس از تحقیق در چین شیوع کرونا از آزمایشگاه‌ را رد کردند

با گذشت حدود یک سال از همه گیری بیماری کرونا، منشا این ویروس مرگبار همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. سازمان بهداشت جهانی و دانشمندان چینی در یک پروژه یک ماهه، موضوع ریشه ویروس ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

با گذشت حدود یک سال از همه گیری بیماری کرونا، منشا این ویروس مرگبار همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. سازمان بهداشت جهانی و دانشمندان چینی در یک پروژه یک ماهه، موضوع ریشه ویروس کرونا را مورد بررسی قرار دادند و پس از چهار هفته تحقیق و بررسی دقیق به این نتیجه رسیدند که بسیار بعید است ویروس کرونا منشا آزمایشگاهی داشته باشد.

دی‌ماه امسال و همزمان با آغاز سال نو میلادی، سازمان بهداشت جهانی تیمی از کارشناسان و متخصصان بین المللی را به ووهان چین اعزام کرد تا بلکه بتواند پرده از راز منشا ویروس کرونا بردارد. این تیم متخصص موضوع را در طی مدت یک ماه مورد بررسی و موشکافی قرار دادند تا در نهایت به این سوالات پاسخ دهند که ویروس از کجا آمده و چگونه به انسان‌ها سرایت پیدا کرده است؟

در حالیکه متخصصان بعد از تلاشی یک ماهه می‌گویند ویروس کرونا از آزمایشگاه‌های ووهان سر در نیاورده است، با این وجود، این تحقیقات هم نتوانستند پاسخ قطعی و روشنی برای این سوال که ذهن میلیاردها نفر را در جهان به خود مشغول کرده،‌ ارائه بدهند و کماکان ریشه این ویروس یک راز باقی مانده است.

تیم تحقیق فرضیه احتمالی که ویروس کرونا به صورت تصادفی از آزمایشگاه‌های ووهان منتقل شده را رد کردند. این نظریه توسط برخی از اعضای دولت ترامپ مطرح شده بود. «پیتر بن امبارک» متخصص ایمنی غذایی و بیماری‌های دامی سازمان بهداشت جهانی در کنفرانس مطبوعاتی در مورد این موضوع گفت:

«بسیار بعید است که ویروس کرونا از آزمایشگاه‌های ووهان چین به بیرون سرایت کرده باشد.»

ور در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد که این فرضیه در مطالعات آینده این سازمان دیگر مورد بررسی قرار نخواهد گرفت و به نظر می‌رسد که ویروس کرونا نیز مانند ویروس‌های ابولا و سارس، به احتمال زیاد از یک میزبان حیوانی به انسان سرایت کرده باشد.

علاوه بر این براساس اعلام تیم تحقیق سازمان بهداشت جهانی، بعید است که ویروس مستقیما از خفاش‌ها به انسان انتقال یافته باشد. بن امبارک همچنین در ادامه صحبت‌های خود گفت:

«یافته‌های اولیه نشان می‌دهد که انتقال ویروس کرونا از میزبان واسط یکی از محتمل‌ترین مسیرهای انتقال است که به مطالعات بیشتر و تحقیقات هدفمندتری نیاز دارد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Heimdallr
    Heimdallr | ۲۸ بهمن ۱۳۹۹

    تاثیر رشوه داره زیاد میشه

  • آریا
    آریا | ۲۳ بهمن ۱۳۹۹

    ما که از روز اول هم گفتیم چینی ها شعور و توانایی و علم تولید هیچ نوع ویروسی رو ندارن . ولی توانایی پنهان کاری و دروغگویی و وقاحت این رو دارند که به دنیا دروغ بگن و پرواز های بین المللی رو لغو نکنند و عمدا بگذارند این ویروس که از راه خفاش خور های چین به مردم منتقل شده بود رو به جون همه دنیا بندازن تا کمی عقبماندگی علمی و اقتصادیشون رو جبران کنند

    • shadmehr12
      shadmehr12 | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

      عجب!!! تا دیروز میگفتی همین چینی ها ساختنش، الان یه چیز دیگه میگی؟
      چرا از انگلیس که سه ماه پنهان کاری کرد چیزی نمیگی؟

  • molavy
    molavy | ۲۳ بهمن ۱۳۹۹

    بیخود کردن ، ما خودمون اینجا آریا و ترامپ رو داریم، هرچی اونها بگن درسته

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی