ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه جدید آفیس ورد حالت تاریک را در تمام صفحه فعال می‌کند

مایکروسافت در حال آزمایش حالت تاریک جدیدی در نرم افزار ورد آفیس است که علاوه بر اضافه کردن حالت تاریک به منوها، تمام صفحه را نیز در مود تاریک نمایش می‌دهد تا از خستگی چشم ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

مایکروسافت در حال آزمایش حالت تاریک جدیدی در نرم افزار ورد آفیس است که علاوه بر اضافه کردن حالت تاریک به منوها، تمام صفحه را نیز در مود تاریک نمایش می‌دهد تا از خستگی چشم کاربران بیش از پیش بکاهد.

مایکروسافت در وبلاگ «Office Insider» از انتشار نسخه آزمایشی حالت تاریک جدیدی خبر داد که برای نخستین بار می‌تواند کادر اصلی که در آن متن نوشته می‌شود را نیز در حالت تیره نمایش دهد و کاربران می‌توانند بر اساس سلیقه خود رنگ مناسبی برای متن نوشته شده در فایل انتخاب کنند.

هدف مایکروسافت آن است که چشم کاربران با کمک حالت تاریک جدید کمتر دچار خستگی شود. برای فعال کردن نسخه آزمایشی حالت تاریک جدید کافی است، مسیر ذیل را طی کنید:

File > Account > Office Theme > Black

برای تغییر حالت صفحه از تم تاریک به حالت عادی و برعکس، به سادگی می‌توان در قسمت «View» ببین گزینه‌های «Switch Modes» تغییر حالت داد.

با استفاده از حالت تاریک، کاربران می‌توانند به جای خیره شدن به صفحه سفید، صفحه‌ای به رنگ خاکستری تیره یا مشکی را مشاهده کنند.  همان‌طور که گفته شد در حالت تاریک جدید، رنگ نوشته‌های فایل ورد نیز تغییر می‌کند و می‌تواند به یکی از رنگ‌های قرمز، آبی، زرد یا سایر رنگ‌ها تغییر کند.

در صورتی که کاربران  تمایل داشته باشند تنها نوار ابزار را در حالت تاریک در اختیار داشته باشند ولی کماکان صفحه اصلی ورد به رنگ سفید نمایش داده شود، می‌توانند به انتخاب خود گزینه حالت تاریک را برای نمایش در صفحه ورد غیر فعال کنند. برای غیر فعال کردن حالت تاریک در صفحه ورد مسیر ذیل را طی کنید:

File > Options > General > Personalize

سپس گزینه غیر فعال کردن حالت تاریک یا «Disable dark» را انتخاب کنید تا رنگ صفحه بدون تغییر باقی بماند.

در حال حاضر تنها کاربران کانال آزمایشی اینسایدر در نسخه 2012 (بیلد 13518.10000) می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. در صورتی که نسخه آزمایشی مشکل خاصی نداشته باشد، احتمالا به زودی در دسترس سایر کاربران قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی