ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پورشه های ساخت مالزی در راهند؛ برنامه پورشه برای تصرف بازار شرق آسیا

کمپانی پورشه در نظر دارد به منظور گسترش فعالیت‌ها و پررنگ‌تر کردن خود در جنوب شرق آسیا، یک کارخانه در کشور مالزی احداث کند. آنطور که شبکه خبری Channel News Asia از قول روزنامه مالزیایی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

کمپانی پورشه در نظر دارد به منظور گسترش فعالیت‌ها و پررنگ‌تر کردن خود در جنوب شرق آسیا، یک کارخانه در کشور مالزی احداث کند. آنطور که شبکه خبری Channel News Asia از قول روزنامه مالزیایی The Edge Weekly گزارش کرده، خودروساز آلمانی در ساخت کارخانه جدید خود با شرکت اینوکوم (Inokom Corporation) همکاری خواهد داشت؛ این شرکت زیرمجموعه کمپانی بزرگ Sime Darby Motors محسوب می‌شود.

گفته می‌شود اینوکوم کارخانه پورشه را در ایالت Kedah - واقع در شمال غرب مالزی و هم‌مرز با تایلند - احداث خواهد کرد. کارشناسان معتقدند دعوت از پورشه برای ساخت کارخانه در مالزی، بخاطر رقابتی است که این کشور با اندونزی و تایلند دارد. شاید بدانید تاکنون چند خودروساز بزرگ دنیا سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را در دو کشور مذکور انجام داده‌اند.

اگرچه هنوز پورشه این گزارش را تایید نکرده، ولی کریستین ویس (Christian Weiss) معاون ارشد بخش ارتباطات کمپانی به روزنامه The Edge Weekly گفته جنوب شرق آسیا پتانسیل بسیار بالایی دارد و آنها به دنبال بررسی راه‌های مختلف برای افزایش حضور در این منطقه هستند.

طبق گزارش‌های پیشین، وزارت اقتصاد مالزی با اعطای مشوق‌هایی ویژه پورشه را برای سرمایه‌گذاری در این کشور ترغیب کرده، هر چند هنوز اطلاعاتی در رابطه با جزئیات مشوق‌ها در دست نیست. درباره مشخصات کارخانه‌ای که قرار است در مالزی احداث شود هم، فعلا چیزی مشخص نشده؛ همچنین معلوم نیست پورشه ماموریت مونتاژ کدام محصولات را به این کارخانه خواهد سپرد و مدل‌های تولیدی در چه بازارهایی به فروش خواهند رسید.

بد نیست اشاره کنیم چند شرکت خودروسازی مطرح جهان در مالزی سایت تولیدی دارند. مرسدس بنز یکی از این شرکت‌هاست که کارخانه آن در شهر پکان (Pekan) واقع شده؛ ب‌ام‌و نیز یک کارخانه مونتاژ موتور و خودرو در این کشور آسیایی دارد. این کارخانه با همکاری Sime Darby راه‌اندازی شده است.

ناگفته نماند صنعت خودروی مالزی برای ما ایرانیان بیشتر با برند پروتون شناخته می‌شود. این برند که 49.9 درصد از سهام آن توسط جیلی خریداری شده، با سه مدل ویرا، جنتو و ایمپین طعم حضور در بازار ایران را چشیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۳ بهمن ۱۳۹۹

    خب دیگه به سلامتی برند پورشه رو هم به گند کشیدن. لعنت به هرچی گلوبالیسته

    • afg
      afg | ۲۴ بهمن ۱۳۹۹

      بیلاخ توم دیگه ش ر ت ش و دراوردی حالم بهم میخور از کامنتای تو

مطالب پیشنهادی