ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قیمت خودروهای وارداتی 30 درصد کاهش یافته است

افت قیمت‌ها در بازار خودرو ایران، تا جایی پیش رفت که ماه‌هاست بازار در رکود مطلق به سر می‌برد و بسیاری از احتکار کنندگان را به هراس انداخته است. اکنون تنها کسانی که در بازار، ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

افت قیمت‌ها در بازار خودرو ایران، تا جایی پیش رفت که ماه‌هاست بازار در رکود مطلق به سر می‌برد و بسیاری از احتکار کنندگان را به هراس انداخته است. اکنون تنها کسانی که در بازار، خودرو معامله می‌کنند، خریداران واقعی و در حقیقت، مصرف کنندگان هستند. اکنون شاهد آگهی شدن بسیاری از خودروهای صفر کیلومتر مدل 98 و 99 در وب سایت‌ها هستیم که مالکان آنها برای هرچه سریع‌تر فروختن اتومبیل خود، تلاش می‌کنند. «نعمت الله کاشانی نسب»، نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران، در مصاحبه با خبر آنلاین از آرامش بازار و افت کلی قیمت‌ها سخن گفته است.

به گفته کاشانی نسب، عمده خودروهای صفر موجود در پارکینگ‌ها را آنهایی تشکیل می‌دهند که به هدف کسب سود، خریداری شده بودند، اما اکنون با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، مالکانشان با ترس قدیمی شدن مدل خودرو، تصمیم به فروش گرفته‌اند. کاشانی نسب، نسبت به خرید و فروش خودروهایی که سندشان در رهن کارخانه است، هشدار داد و یادآوری کرد که اگر خریدار چنین خودرویی دچار تخلف شود، همه چیز بر گردن مالک اولیه خودرو می‌افتد که پلاک هم تا یک سال به نام اوست.

کاشانی نسب از ریسک خرید خودروهای رهنی می‌گوید و معتقد است که گاه خریداران با دیدن قیمت‌های پایین برای این خودروها، خوشحال می‌شوند، اما از عواقب خرید خودرو بدون سند آزاد، مطلع نیستند. کاشانی نسب افزایش جزئی قیمت‌ها در بهمن ماه را هم ناشی از نوسانات نرخ ارز دانست. او درباره بازار خودروهای وارداتی، از کلمه رکود مطلق استفاده می‌کند و می‌گوید که در این بازار، هیچ خرید و فروشی در جریان نیست، چرا که مالکان خودروهای خارجی حاضر به فروش اتومبیل خود با ضرر نمی‌شوند و خریداران هم منتظر ریزش بیشتر قیمت‌ها هستند. کاشانی نسب میزان افت قیمت خودروهای خارجی را از پاییز امسال تا الان، 30 درصد اعلام کرد.

این کارشناس بازار در خصوص آینده هم عقیده دارد که افزایش قیمت‌ها منتفی است و کششی برای گرانی خودرو وجود ندارد. می توان گفت که خوشبختانه بازار خودرو دیگر برای دلال‌ها و واسطه‌ها جذاب نیست و با کوچ آنها از این بازار، به تدریج شاهد واقعی‌تر شدن هرچه بیشتر قیمت‌ها خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • XoERFANoX
    XoERFANoX | ۲۳ بهمن ۱۳۹۹

    ماشین 2018-_- اونم با قیمت فضایی

  • Xtract
    Xtract | ۲۳ بهمن ۱۳۹۹

    چه خوب . تا این‌ها باشند احتکار نکنند.

  • آریا
    آریا | ۲۳ بهمن ۱۳۹۹

    خوش به حال عاقازاده ها

    • saeed۱۹۸۵۹
      saeed۱۹۸۵۹ | ۲۴ بهمن ۱۳۹۹

      دقیقا همین خواستم بگم
      خوش به حال آقا زاده ها
      حتی تخفیفات برای شرایط سخت هم به کام اوناست
      ما هممون یه مشت عدد هستیم براشون همین

مطالب پیشنهادی