ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تسلا به دنبال ساخت یک خودرو اقتصادی 25000 دلاری است

«تام ژو»، معاون ارشد تسلا در چین، به تازگی مصاحبه‌ای با کانال چینی  «Xinhua Net» داشته است. در حالی که تمرکز این مصاحبه بر روی برنامه‌های تسلا در چین بود، اما نکته اصلی آن را ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

«تام ژو»، معاون ارشد تسلا در چین، به تازگی مصاحبه‌ای با کانال چینی  «Xinhua Net» داشته است. در حالی که تمرکز این مصاحبه بر روی برنامه‌های تسلا در چین بود، اما نکته اصلی آن را خبر عرضه محصول کامپکت 25,000 دلاری تسلا می‌توان دانست. آقای ژو تایید کرده است که محصول ارزان‌تر و کوچک‌تر آنها در مرکز تحقیقات گیگا فکتوری تسلا در شانگهای به تولید خواهد رسید.

ژو گفته است که تولید خودرو الکتریکی جمع و جور تسلا در چین انجام خواهد شد، اما فروش آن به صورت جهانی خواهد بود. ژو قبلا هم گفته بود که آنها در حال ساخت یک مرکز تحقیق و توسعه مدرن برای طراحی محصولات جدید هستند. این اولین مرکز جامع تحقیق و توسعه تسلا در چین خواهد بود، در واقع، اولین مرکز در خارج از خاک ایالات متحده!

تسلا پیش‌تر مرکز شانگهای گیگا فکتوری را تاسیس کرده بود. چندی بعد از تولید سدان مدل 3 در فاز یک، در فاز دو، این کارخانه آماده ساخت مدل Y به عنوان یک کراس اوور الکتریکی شده است. این مرکز تحقیق و توسعه جدید هم قطعا از همین رویه پیروی خواهد کرد. ژو در مصاحبه عنوان کرد:

«ما مرکز تسلا گیگا فکتوری در شانگهای را داریم و اکنون در حال ساخت مرکز R&D جدید هستیم که اولین مرکز تحقیق و توسعه تسلا در خارج آمریکا است. این مرکز تحقیق و توسعه کلیه رشته‌ها را شامل می‌گردد، از جمله طراحی ظاهری، مهندسی خودرو، توسعه پلت فرم و تست خودرو.»

ژو می‌گوید که تسلای چین، سه هدف طراحی، توسعه و تولید را دنبال می‌کند. قیمت هدف گذاری شده برای این محصول، 25000 دلار است. البته لازم به ذکر است که محصولات تسلا در نقاط مختلف جهان، از قیمت‌های یکسانی برخوردار نیستند. تغییر نرخ ارز در کشورهای مختلف هم می‌تواند بر قیمت تمام شده این خودروها تاثیر بگذارد. این خودرو در واقع ارزان‌ترین تسلایی است که در بازارهای مختلف به فروش خواهد رسید. گزارش‌های دیگر، حاکی از آن هستند که محصول اقتصادی تسلا، یک هاچ بک است که بر روی پلت فرم مدل 3 ساخته خواهد شد. تست‌های جاده ای هم از اواخر سال جاری آغاز می‌گردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۴ بهمن ۱۳۹۹

    با این یکی کار ایلان اصلا حال نکردم. نباید اینقدر رو چین سرمایه گذاری کنه. چینی ها آخرش تکنولوژیش رو میدزدن. مرکز تحقیق و توسعه تو چین یعنی گذاشتن گوشت قربانی جلو گربه

  • Rayanlap
    Rayanlap | ۲۴ بهمن ۱۳۹۹

    اگه بشه که خیلی عالی میشه.اما خوب اوایل خیلی از چیز های جدید گرونن و طول میکشه تا هزینه ساختش بیاد پایین.

مطالب پیشنهادی