ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ادعای جالب پیتر رالینسون: لوسید موتورز از لحاظ تکنولوژی جلوتر از تسلا قرار دارد

مدیرعامل استارتاپ لوسید موتورز یعنی آقای پیتر رالینسون (Peter Rawlinson) در مصاحبه‌ای که اخیرا با CNBC داشته، طی اظهارنظری جالب گفته شرکت تحت مدیریتش از لحاظ تکنولوژی جلوتر از تسلا قرار دارد. شاید اگر مدیرعامل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

مدیرعامل استارتاپ لوسید موتورز یعنی آقای پیتر رالینسون (Peter Rawlinson) در مصاحبه‌ای که اخیرا با CNBC داشته، طی اظهارنظری جالب گفته شرکت تحت مدیریتش از لحاظ تکنولوژی جلوتر از تسلا قرار دارد. شاید اگر مدیرعامل هر شرکت دیگری حرف مشابهی می‌زد، می‌‎شد به راحتی از کنار آن عبور کرد، اما موضوع وقتی جالب می‌شود که بدانیم آقای رالینسون قبل از عزیمت به لوسید موتورز، مدیر پروژه ستاره سفید (White Star) بود، همان پروژه‌ای که ماحصل آن در سال 2012 با نام تسلا مدل S معرفی شد.

با توجه به سابقه حضور آقای رالینسون در کمپانی تسلا، می‌توان گفت که او به خوبی با پتانسیل‌ها و توانمندی‌های تسلا آشنایی دارد. وی در پاسخ به مجری CNBC که پرسیده بود چرا مشتریان بجای خرید تسلا مدل S، باید با پرداخت رقمی بیشتر به سراغ لوسید Air بروند، گفته لوسید اکنون در جایگاهی مشابه با جایگاه تسلا در ده سال قبل ایستاده و از نظر تکنولوژی جلوتر از این شرکت و تمامی رقبا است.

جیم کرمر (Jim Cramer) مجری CNBC اخیرا نسبت به پیش‌خرید نسخه دریم ادیشن لوسید Air اقدام کرده است. این نسخه که تریم پرچمدار محسوب می‌شود، 161,500 دلار قیمت دارد

البته آقای رالینسون بار دیگر تسلا را رقیب مستقیم لوسید موتورز ندانسته و تاکید کرده مرسدس بنز S کلاس رقیب مستقیم سدان Air است، نه مدل S.

وقتی از تکنولوژی صحبت می‌شود، باور عموم مردم بر این است که هر خودروی الکتریکی مسافت قابل پیمایش بیشتری داشته باشد، از تکنولوژی پیشرفته‌تری سود می‌برد. آقای رالینسون در مصاحبه خود به طور علنی با این طرز تفکر مخالفت کرده و افزوده معیار درست برای ارزیابی تکنولوژی خودروهای برقی، بهینه بودن مصرف انرژی است.

به گفته مدیرعامل لوسید موتورز، سدان Air با مصرف هر کیلووات ساعت، 4.5 مایل (7.24 کیلومتر) مسافت را طی می‌کند، حال آنکه این رقم برای تسلا مدل S برابر با 4 مایل (6.4 کیلومتر) به ازای هر کیلووات ساعت انرژی است.

هر چند پیتر رالینسون اشاره‌ای به این موضوع نداشته، اما بد نیست اشاره کنیم لوسید Air از نظر ابعاد قوای محرکه نیز بر تسلا مدل S برتری دارد. موتور، اینورتر، گیربکس و دیفرانسیل این خودرو درون یک ماژول که در کل فقط 74 کیلوگرم وزن دارد، تجمیع شده‌اند. علاوه‌بر این، لوسید Air از شارژ 900 ولتی نیز پشتیبانی نموده و باتری آن با هر دقیقه شارژ انرژی لازم برای پیمایش 20 مایل (32 کیلومتر) مسافت را در خود ذخیره‌سازی می‌کند. شاید به همین خاطر است که آقای رالینسون تاکید دارد لوسید موتورز، تکنولوژی خودروهای برقی را وارد فاز تازه‌ای خواهد کرد.

بجای تمرکز بر فاکتورهایی چون قدرت بالای پیشرانه و عملکرد اسپرت که خودروهای برقی به آنها معروف هستند، لوسید موتورز مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و قصد دارد مزایای پیشرانه‌های برقی را با کابین لوکس ترکیب کند. در هر حال باید منتظر ماند و دید که این مسیر به کجا ختم خواهد شد و آیا لوسید موتورز خواهد توانست همانند تسلا به موفقیت برسد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • payar heidari
    payar heidari | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

    تسلا اوله
    داره زر میزنه

  • آریا
    آریا | ۲۴ بهمن ۱۳۹۹

    بعد از تسلا از لوسید هم خوشم میاد. همینطور ریویان

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۴ بهمن ۱۳۹۹

    اتفاقا چندی پیش مدیرعامل ایران‌خودرو هم از همین شکر های اضافه تناول فرمودند!

مطالب پیشنهادی