ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک می‌خواهد رودستر جدید را به قابلیت شناور شدن در هوا مجهز کند

ایلان ماسک در یک پادکست مدعی شد در حال بررسی قابلیت‌هایی که است که می‌تواند به شناور شدن نسل بعدی رودستر تا فاصله یک متری از سطح زمین منجر شود. مدیران شرکت‌های بزرگ معمولا درباره ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

ایلان ماسک در یک پادکست مدعی شد در حال بررسی قابلیت‌هایی که است که می‌تواند به شناور شدن نسل بعدی رودستر تا فاصله یک متری از سطح زمین منجر شود.

مدیران شرکت‌های بزرگ معمولا درباره برنامه‌های آینده محتاطانه صحبت می‌کنند و حتی برخی از آنها مثل تیم کوک تا زمانی که پروژه عملی نشده آن را پنهان نگه می‌دارند. این مخفی کاری به دو دلیل عمده انجام می‌شود؛ نخست اینکه شرکت‌ها از لو رفتن فناوری‌های خود هراس دارند و در ثانی از این بیم دارند که پروژه با شکست مواجه شده و وجه شرکت خراب شود. ایلان ماسک اما بر خلاف همه آنها نه تنها از هر فرصتی برای اعلام برنامه‌های جاه‌طلبانه شرکت‌های تحت مدیریتش استفاده می‌کند بلکه در بیان ایده‌های عجیب و دور از ذهن سابقه‌ای دور و دراز دارد.

مدیر عامل تسلا اخیر در مصاحبه‌ای از ایده شناور شدن خودروی رودستر سخن به میان آورده است. وی در مصاحبه‌ای با پادکست «Joe Rogan Experience» در پاسخ به سوالی در مورد نسل بعدی خودروی برقی رودستر به این ایده اشاره کرد:

«می‌خواهم ماشین شناور شود و به دنبال راهی برای انجام اینکار بدون اینکه مردم را به کشتن بدهد بوده‌ام. شاید بتوانیم آنرا بدون اینکه ارتفاع زیادی بگیرد شناور کنیم، مثلا در حد یک متر یا همین حدود ارتفاع بگیرد. اینطوری اگر سقوط هم کند، کشته نمی‌شوی.»

ماسک در ادامه گفت تسلا پروسه مهندسی رودستر را امسال تمام کرده و امیدوار است که در سال ۲۰۲۲ عرضه آن آغاز شود. وی همچنین از پیاده‌سازی برخی فناوری‌های راکت در این ماشین خبر داد که ممکن است به همین قابلیت شناور شدن ارتباط داشته باشد.

این نخستین باری نیست که ماسک به برخودار بودن رودستر از قابلیت‌های موشکی سخن به میان می‌آورد و در سال ۲۰۱۸ نیز گفته بود که نسخه‌ای از رودستر با «پکیج انتخابی اسپیس‌ایکس» عرضه خواهد شد که شامل ۱۰ تراستر راکتی کوچک می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Rayanlap
    Rayanlap | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

    این مرد اهل عمله،گفته دوست داره بسازه،شاید کلی قیمتش باشه،ولی حتما میسازه.

  • molavy
    molavy | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

    فقط آنهایی که به حرف این بابا رفتن بیت کوین خریدن

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

    چ فایده ای داره حالا؟از همین نیرو برای شتاب بیشتر استفاده کن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی