ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جی‌پی مورگان: شرکت‌ها از سرمایه‌گذاری تسلا در بیت کوین الگوبرداری نمی‌کنند

تسلا چند روز پیش با اعلام سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری در بیت کوین، سروصدای زیادی بپا کرد و البته قیمت این رمزارز هم افزایش چشمگیری پیدا کرد. اگرچه طبق بسیاری از پیش‌بینی‌ها، کمپانی‌های مختلف در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

تسلا چند روز پیش با اعلام سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری در بیت کوین، سروصدای زیادی بپا کرد و البته قیمت این رمزارز هم افزایش چشمگیری پیدا کرد. اگرچه طبق بسیاری از پیش‌بینی‌ها، کمپانی‌های مختلف در آینده در این مسیر گام برمی‌دارند، اما بانک «جی‌پی مورگان» نظر دیگری درباره سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در بیت کوین دارد.

استراتژیست‌های جی‌پی‌ مورگان با رهبری «نیکولاس پنیگریتزوگلو»، به تازگی در یادداشتی نوشته‌اند که نوسانات بیت کوین مانع از الگوبرداری شرکت‌ها از اقدام تسلا می‌شود:

«مشکل اصلی برای این ایده که خزانه‌داران شرکت‌های بزرگ و جریان اصلی از تسلا الگو می‌گیرند، نوسانات قیمت بیت کوین است.»

تسلا که باارزش‌ترین کمپانی سازنده خود در جهان محسوب می‌شود، با اعلام خبر سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری در رمزارز بیت کوین توانست ارزش آن را به بیش از ۴۸ هزار دلار برساند. به گفته سرمایه‌گذاران رمزارزها، این اقدام تسلا می‌تواند به پذیرش بیت کوین به عنوان یک دارایی ذخیره، اعتبار ببخشد.

بیت کوین

با وجود چنین اظهارنظری، به گفته جی‌پی مورگان حتی با مقدار کمی بیت کوین، ریسک پرتفوی افزایش چشمگیری پیدا می‌کند و همین موضوع مانع از خرید آن توسط شرکت‌ها می‌شود:

«پرتفوی شرکت‌ها بطور معمول با سپرده‌های بانکی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار پول و اوراق قرضه کوتاه مدت پر شده‌، بنابراین میزان نوسانات آن‌ها نزدیک به ۱ درصد است.»

به باور تحلیلگران جی‌پی مورگان، حتی اگر یک درصد دارایی‌ها هم بیت کوین باشند، میزان نوسانات پرتفوی می‌تواند به ۸ درصد برسد. با این وجود، استراتژیست‌ها از تاثیر مثبت اقدام تسلا روی بازار این رمزارز اطلاع دارند. طبق گفته جی‌پی مورگان، چنین سرمایه‌گذاری باعث تقویت جریان ورودی و عبور ارزش آن از مرز ۴۰ هزار دلار شده است.

چندین هفته پیش تحلیلگران جی‌پی مورگان حفظ ارزش بالای ۴۰ هزار دلار را یک چالش بزرگ برای بیت کوین اعلام کرده بودند که البته در روزهای اخیر، این رمزارز توانسته ارزشی بیش از ۴۶ هزار دلار داشته باشد و برای رسیدن به قله ۵۰ هزار دلار تلاش کند.

با وجود گفته اخیر استراتژیست‌های جی‌پی مورگان، انتظار می‌رود شرکت‌های بیشتری به سمت پذیرش بیت کوین حرکت کنند. برای مثال مدیرعامل اوبر، «دارا خسروشاهی» اخیرا از احتمال پذیرش این رمزارز از مشتریان خبر داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی