ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت کوین
تکنولوژی

پیش‌بینی تحلیلگران درباره قیمت بیت کوین در ۲۰۲۱: از صفر تا ۶۰۰ هزار دلار

در هفته‌های گذشته رمزارزها به ویژه بیت کوین در صدر اخبار قرار گرفته‌اند و قیمت آن‌ها افزایش چشمگیری داشته. بسیاری از مردم درباره آینده بیت کوین کنجکاو هستند و می‌خواهند بدانند این رمزارز در سال ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۱:۴۰

در هفته‌های گذشته رمزارزها به ویژه بیت کوین در صدر اخبار قرار گرفته‌اند و قیمت آن‌ها افزایش چشمگیری داشته. بسیاری از مردم درباره آینده بیت کوین کنجکاو هستند و می‌خواهند بدانند این رمزارز در سال ۲۰۲۱ چه قله قیمتی را فتح می‌کند. تحلیلگران درباره چنین موضوعی نظرات و پیش‌بینی‌های متفاوت دارند و حتی شاید تا پایان سال جاری میلادی قیمت بیت کوین از نیم میلیون دلار هم عبور کند.

بیت کوین در سال‌های گذشته نوسانات قیمتی شدیدی را تجربه کرده و پس از اینکه قیمتش تقریبا به ۲۰ هزار دلار رسید، سرمایه‌گذاران با ارزش کمتر از ۴۰۰۰ دلاری آن مواجه شدند. با این وجود در هفته‌های اخیر و به ویژه پس از اعلام سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا در بیت کوین، قیمتش رشد چشمگیری داشت و حالا در محدوده ۴۷ هزار دلار معامله می‌شود.

با نزدیک شدن قیمت بیت کوین به ۵۰ هزار دلار، تحلیلگران شروع به اظهارنظر درباره آینده این رمزارز کردند. به باور برخی، سرمایه‌گذاران همچنان باید منتظر رشد ارزش بیت کوین باشند، با این حال تعدادی از آن‌ها بیت کوین را همچنان بی‌ارزش می‌دانند و آن را بزرگترین حباب تاریخ معرفی می‌کنند. در ادامه نگاهی به پیش‌بینی این افراد و شرکت‌ها خواهیم داشت.

قیمت بیت کوین

در این میان بنیانگذار «گلکسی دیجیتال» به نام «مایک نووگراتز»، انتظار دارد شرکت‌های بیشتری از تسلا الگوبرداری کنند و قیمت بیت کوین در سال جاری میلادی به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد.

شرکت سرمایه‌گذاری «QCP Capital» در یادداشتی پیش‌بینی کرده که ۵۰ درصد سرمایه‌گذاری‌ها در طلا به سمت بیت کوین حرکت می‌کنند و قیمت این رمزارز تا پایان ۲۰۲۱ به ۸۵ هزار دلار می‌رسد.

یکی دیگر از تحلیلگران بازار به نام «سیمون پیترز» در یادداشتی به سرمایه‌گذاران اعلام کرده که قیمت بیت کوین تا پایان سال به بیش از ۷۰ هزار دلار می‌رسد. به باور پیترز، سرویس‌های مالی سنتی بیشتری رمزارزها را قبول می‌کنند و برای تایید چنین موضوعی، به مسترکارت و پشتیبانی از دارایی‌های دیجیتال در شبکه آن اشاره کرده است.

به باور یکی دیگر از تحلیلگران به نام «ویجی عیار»، قیمت بیت کوین از مرز روانی ۵۰ هزار دلار عبور می‌کند و به آرامی ارزش بازار این رمزارز از طلا پیشی می‌گیرد.

قیمت بیت کوین

برخی افراد نسبت به آینده بازار بیت کوین بسیار خوشبین هستند که برای مثال می‌توان به «اسکات مینرد» از شرکت سرویس‌های مالی «Guggenheim Partners» اشاره کرد که قیمت ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزاری بیت کوین را در ۲۰۲۱ پیش‌بینی کرده. مینرد برای چنین پیش‌بینی میزان تامین بیت کوین و طلا را مقایسه کرده است.

همه افراد مانند مینرد نسبت به آینده بازار رمزارزها خوشبین نیستند و محتاطانه و حتی نگاه بدبینانه‌ای به آن دارند. برای مثال می‌توان به یکی از نویسندگان «وال استریت ژورنال» به نام «اندی کسلر» اشاره کرد که بیت کوین را بی‌ارزش می‌داند. در حقیقت این نویسنده باور دارد که بازیگران اصلی در حال سوءاستفاده از مردم هستند.

کسلر در مقاله‌ای، بیت کوین را یک حباب دانسته و نوشته:

«بیت کوین هیچ چیزی نیست و تنها مفهومی از یک ایده است. معاملات بسیار کمی با بیت کوین انجام می‌شوند. دارایی که در طول یک هفته ارزشش ۳۰ درصد کاهش پیدا کند، نمی‌تواند نقشی در حفظ سرمایه داشته باشد.»

قیمت بیت کوین

با وجود افزایش قیمت چشمگیر بیت کوین در هفته‌های گذشته، هنوز برخی به بی‌ارزشی آن اصرار دارند و فکر می‌کنند با بزرگترین حباب تاریخ روبه‌رو هستیم، حبابی که شاید همین امسال بترکد و ارزش بیت کوین به صفر دلار برسد. با این حال اکنون بسیاری از سرمایه‌گذاران منتظر عبور قیمت بیت کوین از مرز روانی ۵۰ هزار دلار و ورودش به کانال جدیدی هستند، کانالی که شاید راه را برای رسیدن قیمتش به صدها هزار دلار هموارتر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • A.Ramouz
    A.Ramouz | ۲۶ بهمن ۱۳۹۹

    بیت تا ۴ سال دیگه مث لاکپشت خودشو همچنان بالا میکشه در نهایت بعد از هاوینگ بعدیش دوباره یه جهش بزرگ میکنه . نکته خوبش اینه هیچکس از افزایش قیمتش ضرر نمیکنه ! و نکته بدش اینه هر سال انرژی الکتریکی بیشتری رو مصرف میکنه و قوز بالا قوزی میشه واسه مشکل تولید زیاد گازهای گلخانه ای ...

  • MHNLEGEND
    MHNLEGEND | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

    ۴۰۰ هزار دلار،مگه میشه?

مطالب پیشنهادی