ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اعلام آمادگی نیسان برای همکاری در زمینه ساخت خودرو خودران اپل

در حالی که چندی پیش، خبر همکاری اپل با هیوندای در جهت تولید خودرو منتشر شد، اخیرا هیوندای به طور رسمی اعلام کرد که مذاکرات با اپل، راه به جایی نبرده است و این پروژه ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۵

در حالی که چندی پیش، خبر همکاری اپل با هیوندای در جهت تولید خودرو منتشر شد، اخیرا هیوندای به طور رسمی اعلام کرد که مذاکرات با اپل، راه به جایی نبرده است و این پروژه در نطفه از بین رفته است. البته دلیل به توافق نرسیدن هیوندای و اپل، اختلافات داخلی بوده است یا چیز دیگر را نمی‌دانیم. با این حال، به نظر می‌رسد که دست اپل در تامین شریک تجاری جدید برای تولید اولین خودرو برقی و خودران تاریخ این شرکت، چندان بسته نیست.

در همین حین مقامات کمپانی نیسان، امروز از آمادگی خود برای شراکت با مشهور ترین شرکت فناوری جهان سخن گفته ‌اند. البته گویا این موضوع در قالب پاسخ به پرسش یک خبرنگار، مطرح شده است. افزون بر آن، برخی تحلیلگران صنعتی معتقد‌ اند که اپل همچون سایر محصولاتش، می‌خواهد که در دنیای خودرو هم چند تامین کننده داشته باشد و همکاری با شرکت‌های مختلف را پیش ببرد.

در واقع واضح است که در شرایط شیوع ویروس کرونا که بخش اعظمی از ظرفیت خطوط تولید خودروسازان بزرگ جهان خالی باقی مانده‌است٬ تمایل زیادی برای همکاری با برند خوشنامی مانند اپل وجود دارد و جالب آنکه با انتشار خبر هر همکاری احتمالی نیز عملا شاهد افزایش سهام شرکت های طرف مذاکره با اپل هستیم.

برای مثال طی چند روز گذشته سهام هلدینگ بزرگ هیوندای به شکل چشمگیری رشد داشته‌است و حالا نیز انتشار این خبر می تواند زمینه ساز افزایش قیمت سهام نیسان شود.

از سوی دیگر در شرایط فعلی که بسیار از خودروسازان در حال معرفی مدل های برقی ساخت خود هستند٬ بزرگترین سلاح تسلا برای پیشتازی در صنعت خودروسازی٬ تکنولوژی نیمه خودران این شرکت موسوم به اتوپایلوت است که تاکنون هیچ شرکتی نتوانسته تا رقیب مستقیمی را برای آن راهی بازار کند.

https://static.digiato.com/digiato/2021/02/Apple-Car-concept-1.jpg

اما وعده اپل برای توسعه یک سیستم خودران مستقل برای خودروسازان سنتی بسیار مهیج به نظر می‌رسد. چرا که در این صورت، رقابت با محصولات تسلا بسیار محتمل خواهد بود.

در همین رابطه به نظر می رسد که سایر کمپانی های تکنولوژی جهان نیز مشغول فعالیت هستند و در تازه ترین رویداد یک قرارداد همکاری بین گوگل و فورد در راستای توسعه سیستم عامل اندروید متناسب با خودروهای فورد امضا شده است که می تواند سرآغاز همکاری های بیشتر برای رقابت در دنیای آینده صنعت خودروسازی باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی