ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دومین فرد مسن جهان با ۱۱۶ سال سن ویروس کرونا را شکست داد

یک راهبه فرانسوی با سن ۱۱۶ سال که به عنوان مسن‌ترین فرد اروپا شناخته می‌شود اخیرا و همزمان با تولد ۱۱۷ سالگی خود توانست ویروس کووید-۱۹ را شکست دهد. این راهبه با نام «لوسیل رندون» با انجام ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

یک راهبه فرانسوی با سن ۱۱۶ سال که به عنوان مسن‌ترین فرد اروپا شناخته می‌شود اخیرا و همزمان با تولد ۱۱۷ سالگی خود توانست ویروس کووید-۱۹ را شکست دهد.

این راهبه با نام «لوسیل رندون» با انجام آزمایش کووید-۱۹ در ماه گذشته متوجه شد که به بیماری کرونا مبتلا شده است. او که در شهر تولون واقع در جنوب فرانسه زندگی می‌کند پس از این خبر خود را قرنطینه کرد اما در تمام طول این مدت علائم این بیماری را از خود بروز نداد. او که حتی در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرده بود متوجه این موضوع نشده تنها سه هفته بعد، توانست با شکست دادن این ویروس، بهبود خود را به دست آورد.

این راهبه فرانسوی که نابینا است و از ویلچر استفاده می‌کند، زمان تشخیص عنوان کرد از این موضوع نگران نیست زیرا از مرگ ترسی ندارد. «دیوید تاولا» سخنگوی خانه بازنشستگی کاترین لابوره که لوسیل در آن زندگی می‌کند اعلام کرد حال جسمانی او خوب است و تمام مدت بیماری به جای نگرانی در رابطه با آن از تغییر عادت‎‌های خود مانند تغییر برنامه غذایی یا زمان خواب سوال می‌کرد.

او متولد سال ۱۹۰۴ است و در سال ۱۹۹۴ موفق شد عضو یک خیریه کاتولیک شود. در لیست رده‌بندی جهانی از او به عنوان دومین فرد مسن جهان یاد می‌شود. در حال حاضر «کین تاناکا» ژاپنی با ۱۱۸ سال سن مسن‌ترین فرد جهان است.

پیش از این هم موارد مشابه دیگری گزارش شده بود اما هیچ‌کدام از آن‌ها به اندازه راهبه فرانسوی مسن‌ نبوده‌اند. همچنین افراد مسن با توجه به پایین بودن مقاومت و سیستم ایمنی بدن‌ خود در معرض خطر بیشتری قرار دارند. بنابراین شکست دادن ویروس کووید-۱۹ توسط مسن‌ترین انسان اروپا در شرایطی که هیچ کدام از علائم این ویروس دیده نشده، می‌تواند خبر بسیار خوبی برای سلامت افراد سرتاسر جهان باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali ghasemian
    Ali ghasemian | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

    لعنت به چین

  • MHNLEGEND
    MHNLEGEND | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

    یا امام موسی کاظم جعفر ساجد?

مطالب پیشنهادی