ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اپل می‌تواند به بزرگترین رقیب تسلا در بازار تبدیل ‌شود

در ماه‌های گذشته گزارش‌های بی‌شماری درباره خودروی اپل منتشر شده، محصولی که هنوز سازنده‌ای ندارد و نمی‌دانیم دقیقا چه سالی وارد بازار می‌شود. با این حال عرضه آن تغییرات بزرگی در بازار خودرو ایجاد خواهد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

در ماه‌های گذشته گزارش‌های بی‌شماری درباره خودروی اپل منتشر شده، محصولی که هنوز سازنده‌ای ندارد و نمی‌دانیم دقیقا چه سالی وارد بازار می‌شود. با این حال عرضه آن تغییرات بزرگی در بازار خودرو ایجاد خواهد کرد و طبق پیش‌‎بینی یکی از تحلیلگران شرکت «Loup Ventures» به نام «جین مانستر»، اپل به بزرگترین رقیب تسلا تبدیل می‌شود.

مانستر اخیرا در مصاحبه‌ای به برنامه‌های بلندپروازانه و جاه‌طلبانه اپل برای ساخت یک خودرو اشاره کرده و گفته چنین قصدی تا ۶ ماه گذشته چندان مشخص نبوده. این تحلیلگر همچنین از عدم تاثیر این شایعات روی ارزش سهام تسلا و اپل شگفت‌زده شده است. به اعتقاد مانستر، اپل بزرگترین رقیب تسلا محسوب می‌شود.

با وجود چنین وضعیتی، به باور مانستر در آینده این کمپانی‌ها می‌توانند در کنار یکدیگر در بازار خودرو حضور داشته باشند و دارای پتانسیل کافی برای آسیب زدن به خودروسازان هستند. به اعتقاد این تحلیلگر، نسل آینده حمل و نقل توسط صنعت فناوری از راه می‌رسد:

«موج آینده حمل و نقل توسط صنعت فناوری توسعه پیدا می‌کند. این موضوع به معنای آن است که اپل به یک رقیب تسلا تبدیل می‌شود و تسلا باید به چنین رقابتی توجه کند.»

مانستر در مصاحبه‌اش به این موضوع اشاره داشته که در یک دهه آینده، سهم تسلا از بازار جهانی خودروهای الکتریکی به ۲۵ درصد می‌رسد و اپل هم سهمی در محدوده ۵ تا ۱۵ درصد خواهد داشت.

به باور این تحلیلگر، تسلا و اپل نمی‌توانند ادغام شوند چرا که هردو محصولاتشان را به سختی کنترل می‌کنند. مانستر علت ورود اپل به این بازار را رشد بالای آن می‌داند، رشدی که شرکت‌های فناوری تازه به آن پی برده‌اند.

تسلا

در حالی که هنوز اپل با کمپانی قرارداد امضا نکرده، به باور مانستر چنین موضوعی روی مسیر اپل بی‌تاثیر است:

«اگرچه اپل با هیچ خودروسازی قرارداد امضا نکرده، اما این موضوع مسیر پیش روی کوپرتینویی‌ها را تغییر نمی‌دهد.»

در ماه‌های گذشته گزارش‌های زیادی درباره خودروی اپل منتشر شده و در حالی که بسیاری از آن‌ها به تولید آن توسط هیوندای و کیا اشاره کرده بودند و حتی گفته تحلیلگر معروف محصولات اپل یعنی «مینگ-چی کو» از ساخت آن بر اساس پلتفرم E-GMP هیوندای حکایت داشت، کره‌ای‌ها از عدم مذاکره با کوپرتینویی‌ها خبر دادند. شاید در نهایت اولین خودروی اپل توسط خودروسازان ژاپنی به تولید برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۲۶ بهمن ۱۳۹۹

    چند ساله میشنویم اپل میخواد ماشین تولید کنه دریغ از تولید ۱ خودرو

  • VDIEX
    VDIEX | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

    اپلو چ ب ماشین سازی

مطالب پیشنهادی