ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل برای دور زدن برچسب حریم خصوصی اپل، اپ‌هایش را دو ماه بروزرسانی نکرد

اپل از ماه دسامبر ۲۰۲۰ توسعه‌دهندگان اپ‌های iOS را مجبور به استفاده از برچسب‌های حریم خصوصی کرده و این برچسب‌ها نشان‌دهنده ردیابی کاربران و جمع‌آوری داده‌ها توسط توسعه‌دهندگان است. با این حال اپ‌های گوگل از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

اپل از ماه دسامبر ۲۰۲۰ توسعه‌دهندگان اپ‌های iOS را مجبور به استفاده از برچسب‌های حریم خصوصی کرده و این برچسب‌ها نشان‌دهنده ردیابی کاربران و جمع‌آوری داده‌ها توسط توسعه‌دهندگان است. با این حال اپ‌های گوگل از تاریخ اجرای این قانون، بروزرسانی نشده‌اند و سرورهای گوگل درباره این اپ‌ها و به خطر افتادن امنیت کاربران هشدار داده‌اند.

برای مدت کوتاهی سرور‌های گوگل اپ‌های iOS این غول جستجوی اینترنتی را به عنوان قدیمی و منسوخ شده پرچم‌گذاری کردند. طبق گزارشی جدید، این پیام پاپ آپ سمت سرور برای اپ‌های جیمیل، گوگل فوتوز و گوگل مپ در iOS به نمایش گذاشته شده‌اند.

در این پیام به بروزرسانی اپ توسط کاربران اشاره شده:

«باید این اپ را بروزرسانی کنید. نسخه‌ای که در حال استفاده از آن هستید، حاوی جدیدترین ویژگی‌های امنیتی برای محافظت از شما نیست. تنها زمانی که متوجه این خطرات شدید، به استفاده از آن ادامه دهید.»

در حالی این پیام کاربران را به بروزرسانی تشویق می‌کند که گوگل آپدیتی برای آن‌ها منتشر نکرده. با توجه به این موضوع، حتی اگر کاربران جدیدترین نسخه اپ‌های گوگل در iOS را نصب کرده‌ باشند، باز هم با چنین پیامی روبه‌رو شده‌اند چرا که دو ماه از انتشار آخرین بروزرسانی آن‌ها می‌گذرد. گوگل اکنون این پیام‌ها را حذف کرده و برای کاربران به نمایش گذاشته نمی‌شوند.

به نظر می‌رسد این پیام‌ها بطور خودکار و پس از گذشت مدت زمان مشخصی به نمایش گذاشته می‌شوند. ظاهرا این بازه زمانی دو ماهه است و حالا که گوگل در این زمان بروزرسانی برای اپ‌های خود منتشر نکرده، سرورهایش آن را به قرار دادن کاربران در معرض خطر متهم کرده‌اند.

گوگل پس از اعمال قوانین حریم خصوصی جدید از سوی اپل، از بروزرسانی اپ‌های خود چشم‌پوشی کرد. اگرچه نزدیک به یک ماه پیش سخنگوی گوگل اعلام کرد در آینده نزدیک چنین برچسب‌ها به اپ‌های این غول فناوری اضافه می‌شوند، اما هنوز این برنامه‌ها بروزرسانی دریافت نکرده‌اند.

اپ‌های گوگل

در حالی گوگل در سال جاری میلادی برای اپ‌های خود در iOS بروزرسانی منتشر نکرده که در نسخه اندرویدی آن‌ها چندین آپدیت دریافت کرده‌اند. علاوه بر این، در بازه زمانی یکسانی این برنامه‌ها سال گذشته چندین بار در iOS بروزرسانی شده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pop_0098
    pop_0098 | ۲۶ بهمن ۱۳۹۹

    میشه گفت اپل راه درست داره می‌ره تو یک کلام

مطالب پیشنهادی