ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی S21 اولترا
تکنولوژی

سامسونگ برای بهبود عملکرد باتری‌ها از رایانش کوانتومی استفاده می‌کند

گوشی‌های هوشمند در سال‌های گذشته پیشرفته چشمگیری داشته‌اند، اما همچنان از نظر شارژدهی عملکرد قابل قبولی ندارند. حالا سامسونگ تصمیم گرفته برای رفع این مشکل و توسعه باتری‌های بهتر از رایانش کوانتومی استفاده کند. هرگونه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

گوشی‌های هوشمند در سال‌های گذشته پیشرفته چشمگیری داشته‌اند، اما همچنان از نظر شارژدهی عملکرد قابل قبولی ندارند. حالا سامسونگ تصمیم گرفته برای رفع این مشکل و توسعه باتری‌های بهتر از رایانش کوانتومی استفاده کند.

هرگونه بهبود در عملکرد باتری می‌تواند روی خرید یک محصول تاثیر داشته باشد و سامسونگ می‌خواهد به چنین برتری دست پیدا کند. کره‌ای‌ها به همراه پژوهشگران «امپریال کالج لندن» در حال استفاده از «System Model H1» شرکت «هانی‌ول» برای بررسی نقش رایانش کوانتومی در توسعه باتری‌ها هستند.

در حالت ایده‌آل، این پلتفرم هانی‌وی مشکلی با الگوریتم‌های پیچیده ندارد و می‌تواند برخلاف کامپیوترهای معمولی، با آن‌ها کنار بیاید. در اولین آزمایش، پژوهشگران از System Model H1 برای شبیه‌سازی دینامیک یک مدل چرخش متقابل یا مدل ریاضیاتی مرتبط با مغناطیس استفاده کردند.

این تیم برای انجام چنین کاری از ۱۰۰ دروازه قدرتمند دو کیوبیتی (عملیات‌های کوانتومی میان دو کیوبیت) استفاده کردند تا به نتایج بسیار دقیق و مطابق با انتظارات دست پیدا کنند.

سامسونگ

این اولین باری نیست که یک کمپانی مطرح و همچنین پژوهشگران به دنبال استفاده از رایانش ابری برای پیشرفت در صنایع هستند. برای مثال در گذشته بی‌ام‌و به همراه شرکت‌های دیگر در چنین مسیری گام برداشته‌اند، البته چنین پژوهش‌هایی هنوز در اول راه قرار دارند.

با وجود تمام این موارد، سامسونگ می‌تواند با استفاده از رایانش کوانتومی به چالش‌های مربوط به توسعه باتری‌ها غلبه کند که در نهایت منجر به تولید گوشی‌های هوشمند با شارژدهی بالاتر می‌شود. همین موضوع می‌تواند آن را بالاتر از رقبا قرار دهد و فروش محصولاتش را بیشتر کند.

در سال‌های اخیر باتری‌ها مورد توجه زیادی قرار داشته‌اند. گوشی‌های مدرن به علت قابلیت‌های متنوع انرژی زیادی مصرف می‌کنند و نمی‌توان برای مدت طولانی از آن‌ها استفاده کرد. بنابراین شرکت‌ها باید روی فناوری‌های جدید کار کنند.

علاوه بر گوشی‌ها، خودروهای برقی هم با استقبال بالایی مواجه شده‌اند و خودروسازان می‌خواهند با باتری‌های جدید در کنار افزایش برد آن‌ها، زمان موردنیاز برای شارژ را هم کاهش دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی