ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوشی‌های 5G
آموزش

چگونه از پر شدن حافظه گوشی‌ آیفون جلوگیری کنیم

تقریبا اکثر کاربران آیفون با پیغام خطای مبنی بر «پر شدن حافظه دستگاه» روبرو شده‌اند. باید به این نکته توجه داشت که اکثر موبایل‌های اپل دارای حافظه داخلی محدودی هستند و عدم وجود درگاه کارت ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

تقریبا اکثر کاربران آیفون با پیغام خطای مبنی بر «پر شدن حافظه دستگاه» روبرو شده‌اند. باید به این نکته توجه داشت که اکثر موبایل‌های اپل دارای حافظه داخلی محدودی هستند و عدم وجود درگاه کارت حافظه در این گوشی‌ها باعث شده تا از مموری کارت یا حافظه جانبی پشتیبانی نکنند.

این موضوع به یکی از نکات چالش برانگیز در حین خرید موبایل تبدیل شده و اگر حافظه گوشی شما کم باشد، مدام با پیغام پر شدن حافظه روبرو خواهید شد. بنابراین در هنگام خرید گوشی آیفون باید به حافظه داخلی آن دقت کنید. از این رو ما قصد داریم در این مطلب، روش‌های ساده‌ای برای جلوگیری از پر شدن حافظه گوشی‌های آیفون به شما ارائه کنیم.

بررسی حجم فایل‌های ذخیره شده

اولین مرحله بررسی میزان حجم استفاده شده در آیفون است. برای انجام چنین کاری پس از وارد شدن به بخش «تنظیمات»، وارد بخش General شوید. در مرحله بعد با وارد شدن به بخش Storage می‌توانید میزان فضای استفاده شده در گوشی آیفون خود را بطور دقیق مشاهده کنید.

در این قسمت تمام فایل‌های ذخیره شده بر روی حافظه گوشی و همچنین میزان استفاده اپلیکیشن‌ها مشخص خواهد شد. بنابراین اگر روی گوشی شما اپلیکیشنی نصب شده باشد که حجم بسیار زیادی را اشغال کرده، می‌توانید نسبت به حذف آن اقدام کنید.

از پیام‌های خود غافل نشوید

در حال حاضر اپلیکیشین‌های پیام‌رسانی مانند تلگرام و واتس‌اپ حرف اول را برای انتقال پیام‌ها بین مخاطبان می‌زنند. با این وجود اگر هنوز هم از پیام‌های کوتاه (SMS) استفاده می‌کنید، ممکن است فضای بسیار زیادی توسط این پیام‌ها اشغال شده باشد.

برای بررسی میزان فضای اشغال شده توسط پیام‌های کوتاه در آیفون باید وارد قسمت Storage گوشی خود شوید. در این قسمت با کلیک بر روی گزینه Messages صفحه بسیار مفیدی از موارد پیوست شده به پیام‌های خود از جمله عکس، ویدیو و فایل‌های گیف را مشاهده خواهید کرد.

با بررسی موارد ذخیره شده توسط پیام‌های کوتاه موبایل، می‌توانید به راحتی نسبت به آزادسازی فضای اشغال شده اقدام کنید. همچنین در صورتی که قصد ندارید هر بار این روند را تکرار کنید، می‌توانید گوشی خود را طوری تنظیم کنید تا بطور دوره‌ای اقدام به پاکسازی خودکار کند. برای پاکسازی خودکار موارد ذخیره شده توسط پیام‌های کوتاه باید وارد قسمت Messages در منوی «تنظیمات» شوید. در این قسمت گزینه‌ای با عنوان Keep Messages وجود دارد که با تنظیم زمان دلخواه، می‌توانید مدت زمان ماندگاری پیام‌ها را تنظیم کنید.

بزرگترین مشکل؛ تصاویر

در اکثر موارد تصاویر فضای زیادی را در گوشی‌های آیفون را به خود اختصاص می‌دهند. با این وجود مصرف‌کنندگان بطور روزانه نسبت به ذخیره‌سازی و گرفتن تصاویر بیشتر اقدام می‌کنند و فضای اشغال شده توسط آن‌ها گسترش پیدا می‌کند. بهترین راه آزادسازی فضای اشغال شده توسط تصاویر استفاده از سرویس آی‌کلود آیفون است. این سرویس با ذخیره‌سازی تصاویر و بطور کلی فایل‌های شما در سرورهای اپل، فضای اشغال شده در حافظه گوشی را آزاد می‌کند. البته باید به این نکته توجه داشت که این سرویس در ابتدا تنها ۵ گیگابایت فضا به شما ارائه می‌کند و افزایش این فضا نیازمند پرداخت هزینه است.

اپلیکیشن Google Photos از دیگر گزینه‌های مشابهی است که در حال حاضر می‌تواند تعداد نامحدودی از تصاویر شما را با وضوح بالا در سرورهای گوگل ذخیره کند. باید به این نکته توجه داشت که گوگل اخیرا اعلام کرده بود که این سرویس از ژوئن ۲۰۲۱ مانند سرویس اپل، رایگان نخواهد بود.

گزینه‌های دیگر

اپلیکیشن‌های بسیار زیادی بطور نامحسوس از حافظه داخلی گوشی آیفون استفاده می‌کنند. از آن‌جایی که بسیاری از کاربران آیفون با مشکل پر شدن حافظه داخلی روبرو هستند، اپل برای حل این مشکل راه‌های متفاوتی ارائه کرده. برای مثال می‌توانید گوشی خود را به نحوی تنظیم کنید تا به صورت خودکار اپلیکیشن‌هایی که اغلب از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، حافظه گوشی را در اختیار نداشته باشند. برای انجام این‌ کار باید به صفحه App Store که در قسمت تنظیمات گوشی قرار دارد، وارد شوید و گزینه‌ Offload Unused Apps را فعال کنید.

در آخر باید به این نکته اشاره کرد که کاربران بسیار زیادی از اپلیکیشن Podcasts گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن به صورت خودکار نسبت به ذخیره‌سازی برخی پادکست‌ها در حافظه گوشی اقدام می‌کند. با وارد شدن به قسمت Podcasts در تنظیمات گوشی خود و گزینه‌های قرار داده شده در قسمت Download Episodes، می‌توانید ذخیره سازی خودکار پادکست‌ها را به حالت‌های مختلفی تغییر دهید یا آن‌ را غیرفعال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی