ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اطلاعاتی از دوربین سینمایی FX3 سونی فاش شد: فیلمبرداری 4K 120p

اطلاعاتی از دوربین سینمایی جدید سونی با نام FX3 منتشر شده که نشان می‌دهد این محصول احتمالا از قابلیت فیلمبرداری 4K 120p برخوردار بوده و زیر ۴ هزار دلار قیمت خواهد داشت. سونی به زودی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

اطلاعاتی از دوربین سینمایی جدید سونی با نام FX3 منتشر شده که نشان می‌دهد این محصول احتمالا از قابلیت فیلمبرداری 4K 120p برخوردار بوده و زیر ۴ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

سونی به زودی از دوربین جدید خود به نام FX3 رونمایی می‌کند که بر اساس برخی شایعه‌ها نسخه سینمایی دوربین فول فریم میرورلس A7S III خواهد بود. این دوربین از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و قابلیت فیلمبرداری 4K 120p برخوردار بوده و با قیمت ۳۷۹۵ یورو (۴۶۰۰ دلار) به بازار عرضه خواهد شد که البته با توجه به سیاست سونی در قیمت گذاری محصولات برای بازارهای اروپایی و آمریکا ممکن است با قیمت زیر ۴ هزار دلار در ایالات متحده روانه بازار شود.

یکی از منابع معتبر دنیای دوربین با نام کاربری Nokoshita تصویر دوربین FX3 را منتشر کرده که در ادامه ملاحظه می‌کنید:

منبع دیگری با نام مستعار Joe Lawry تصویر بهتری از FX3 در پروفایل توییتر خود منتشر کرده که در ادامه آمده است:

بر اساس شایعه‌هایی که تاکنون منتشر شده‌اند، مشخصات FX3 تقریباً شبیه به A7S III خواهد بود که از جمله آنها می‌توان به فیلمبرداری در رزولوشن 4K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه، دو شیار کارت حافظه CFexpress، لرزشگیر تصویر درون بدنه و حالت Still Photo اشاره کرد. متأسفانه ظاهراً خبری از فرمت 8K نیست.

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌شود، بدنه FX3 فاقد برآمدگی در قسمت وسط بوده و از این لحاظ شباهت زیادی به دوربین بدون آینه A7C پیدا کرده است که شهریور ماه امسال با قیمت ۱۷۹۹ دلار معرفی شد. علاوه بر این به نظر می‌رسد نمایشگر به سمت بیرون باز می‌شود هر چند که احتمالا فاقد فیلترهای ND بکار رفته در دیگر دوربین‌های سری Cinema Line سونی خواهد بود.

تعبیه سه جای پیچ برای سه پایه و دکمه Record بزرگ در فریم بالایی بیانگر این است که FX3 جهت استفاده با لوازم جانبی فیلمبرداری حرفه‌ای مثل نمایشگر خارجی، میکروفن و غیره طراحی شده است. اگر شایعات درست از آب در بیایند، FX3 کوچکترین دوربین سونی در سری Cinema Line لقب خواهد گرفت.

FX3 تا حدی به اولین دوربین سینمایی کانن با مانت RF یعنی C70 نیز شبیه است، چرا که هر دو دوربین‌هایی مخصوص فیلمبرداری با فرم فکتور بدون آینه هستند. البته FX3 احتمالا به جای سنسور super-35 از سنسور فول فریم برخوردار بوده و قیمت پایین‌تر و ابعاد جمع و جورتری خواهد داشت.

سونی احتمالا در تاریخ ۲۳ فوریه (۵ اسفند) از FX3 در نمایشگاه دوربین +CP رونمایی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی