ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پس از هیوندای، نیسان هم برای تولید خودرو دست رد به سینه اپل زد

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره خودروی برقی اپل هستیم و طبق گزارش‌ها، کوپرتینویی‌ها هنوز نتوانسته‌اند برای آن سازنده‌ای پیدا کنند. حالا طبق اطلاعات جدید، اپل برای تولید این محصول با شرکت نیسان مذاکراتی داشته، اما ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره خودروی برقی اپل هستیم و طبق گزارش‌ها، کوپرتینویی‌ها هنوز نتوانسته‌اند برای آن سازنده‌ای پیدا کنند. حالا طبق اطلاعات جدید، اپل برای تولید این محصول با شرکت نیسان مذاکراتی داشته، اما در نهایت این کمپانی‌ها به توافق نرسیده‌اند.

اگرچه اکثر گزارش‌ها به مذاکرات میان اپل و شرکت‌های کره‌ای هیوندای و کیا اشاره کرده بودند، اما حالا گزارشی جدید اطلاعات تازه‌ای درباره این پروژه در اختیارمان قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها با نیسان هم مذاکره کرده‌اند، اما مانند مذاکرات با هیوندای و کیا، در نهایت کار به جایی نبرده‌اند و در دستیابی به توافق شکست خورده‌اند.

افراد مطلع ادعا کرده‌اند که این مذاکره کوتاه بوده و به علت عدم توافق درباره برند این محصول، نیسان از همکاری با اپل منصرف شده. به نظر می‌رسد اپل خواستار استفاده از برندش برای این خودروی الکتریکی بوده، اما نیسان چنین کاری را غیرقابل قبول دانسته است.

نیسان تولید خودرو با برند دیگر را ضربه‌ای به برند خود عنوان کرده، موضوعی که مدیران هیوندای و کیا هم به آن اشاره داشتند. در حقیقت با این کار، خودروسازان بجای تولید محصولات خود، مجبور به ساخت ماشین برندهای دیگر می‌شوند که می‌تواند به اعتبار آن‌ها آسیب وارد کند.

اپل

با وجود چنین گزارشی، سخنگوی نیسان در بیانیه‌ای اعلام کرده این خودروساز ژاپنی هم اکنون در حال مذاکره با اپل نیست، البته مذاکرات گذشته را تایید یا رد نکرده. سخنگوی این کمپانی همچنین از امکان همکاری با دیگر شرکت‌ها برای پیشرفت صنعت خودروسازی خبر داده است.

این اولین باری نیست که شاهد انتشار گزارشی درباره مذاکرات اپل با خودروسازان ژاپنی هستیم، با این حال اشاره‌ای به نام آن‌ها نشده بود. برای مثال گزارشی در گذشته از مذاکره کوپرتینویی‌ها با حداقل ۶ خودروساز ژاپنی خبر داده بود.

طبق اعلام منابع، خودروی برقی اپل شاید تنها برای تاکسی‌ها و همچنین سرویس‌های تحویل کالا مورد استفاده قرار بگیرد. با وجود این موضوع، کوپرتینویی‌ها هنوز نتوانسته‌اند سازنده‌ای برای آن پیدا کنند. انتظار می‌رود این خودروی برقی و خودران تا سال ۲۰۲۸ وارد بازار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۸ بهمن ۱۳۹۹

    هدف اپل پرداخت کمترین هزینه ساخت و کسب بیشترین سود ممکنه،قطعا هیچ خودروساز با اصالتی این کارو قبول نمیکنه و نهایتا اپل با یک خودروساز چینی قرار داد میبنده

  • afg
    afg | ۲۷ بهمن ۱۳۹۹

    اپل ی سازنده میخواد پراش مفت بزنه خودش خدا دلار بفروشه

مطالب پیشنهادی