ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مرسدس بنز EQS دوباره در حال تست فنی شکار شد؛ فراتر از S کلاس

برخلاف تصور بسیاری افراد، اینکه مرسدس EQS را صرفا نسخه الکتریکی نسل جدید S کلاس (W223) بدانیم، یک برچسب گذاری غلط است. برای آنها که نمی‌دانند، لازم است بدانند که EQS در حقیقت، پرچمدار تمام ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۵

برخلاف تصور بسیاری افراد، اینکه مرسدس EQS را صرفا نسخه الکتریکی نسل جدید S کلاس (W223) بدانیم، یک برچسب گذاری غلط است. برای آنها که نمی‌دانند، لازم است بدانند که EQS در حقیقت، پرچمدار تمام الکتریکی ستاره نقره‌ای در آینده می‌شود.

EQS ظاهری پر زرق و برق تر از S کلاس بنزینی خواهد داشت. بنا به شنیده‌ها، خطوط سقف EQS بیشتر از آنکه به یک سدان کلاسیک شباهت داشته باشد، به خودروهای کوپه شبیه است. همچون آن چیزی که پیش تر در AMG GT کوپه چهار درب دیده بودیم و در اصطلاح به آن، لیفت بک می‌گویند.

در عکس‌های جاسوسی نمی‌توان جزئیات طراحی خودرو را تشخیص داد. اما آنچه که قبلا در تیزرها دیده شده است، نشان از یک چراغ ترمز پیوسته در عقب دارد. از همین الان هم می‌توان تفاوت‌های EQS و S کلاس را شناسایی کرد.

تفاوت در محل قرارگیری آینه‌ها و لچکی‌های کوچک در نزدیکی ستون‌های جلو و عقب را می‌توان مشاهده کرد. نمای جلو هم به سبک خودروهای تمام برقی بنز، از نو طراحی شده است. جلو پنجره مشبک خودرو در حالت عادی بسته است و تناسب خوبی هم با چراغ‌های جلو دارد.

EQS که بر پایه پلت فرم تمام الکتریکی جدید مرسدس بنز، موسوم به EVA بنا شده است، با الهام از کانسپت ویژن EQS که در سپتامبر 2019 در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی شده بود، طراحی می‌شود. در واقع این خودرو، اولین محصول الکتریکی سری خودروهای EQ است که پس از خروج مرسدس بنز B کلاس EV از خط تولید، می‌خواهد دایملر را به شکلی پر رنگ به بازار خودروهای پاک برگرداند.

اطلاعات فنی کمی از EQS در دست داریم. اگرچه مرسدس بنز قبلا تایید کرده بود که EQS تحت قوانین WLTP، با برد حرکتی 435 مایلی (700 کیلومتری) به دست خریداران می‌رسد. تجربه نشان داده که چنین خودروهایی معمولا با برد کمتر به بازار آمریکای شمالی می‌رسند. البته همین عدد هم با توجه به ابعاد و کلاسی که EQS در آن جای می‌گیرد، خوب و قابل قبول است.

نمای داخلی خودرو که در ماه‌های گذشته در رویداد تکنولوژی CES هم تصاویری از آن به بیرون درز کرده است، یک نمایشگر غول آسای 56.0 اینچی را شامل می‌شود که بسیاری از کنترلرها و آپشن‌های خودرو را درون خود، جای داده است. افزون بر این نمایشگر، یک مانیتور دیگر هم در مقابل سرنشین کناری، تعبیه شده است.

این نمایشگرهای غول آسا می‌توانند بسته به سطح و تریم خودرو، قابل سفارش باشند. اما مرسدس بنز قبلا هم گفته بود که خبری از نصب آنها در S کلاس استاندارد نیست.

تولید EQS به زودی در نیمه نخست امسال، در کارخانه شماره 56 زیندلفینگن آلمان، کلید می‌خورد. همان جایی که نسل جدید S کلاس هم در حال تولید است. از سال 2022 هم EQS SUV در کارخانه توسکالوسا، جایی که مرسدس به دنبال تولید کراس اوور الکتریکی کوچک EQE نیز هست، روی خط تولید می‌رود.

EQB دیگر عضو این خانواده است که به عنوان نسخه الکتریکی مرسدس بنز GLB در مجارستان و پکن، همزمان با نسخه سدان EQE تا قبل از پایان 2021، آماده تولید می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی