ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت ویندوز ۱۰ را به منوی استارت شناور مجهز می‌کند

مایکروسافت در حال کار روی یک طراحی جدید برای ویندوز ۱۰ با اسم رمز «Sun Valley» است که در اکتبر ۲۰۲۱ منتشر می‌شود. در این بروزرسانی منوی استارت به گوشه‌های گرد و همچنین حالت شناور ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

مایکروسافت در حال کار روی یک طراحی جدید برای ویندوز ۱۰ با اسم رمز «Sun Valley» است که در اکتبر ۲۰۲۱ منتشر می‌شود. در این بروزرسانی منوی استارت به گوشه‌های گرد و همچنین حالت شناور مجهز می‌شود.

مایکروسافت از سال گذشته میلادی مشغول کار روی این آپدیت است و تغییرات زیادی در طراحی ویندوز ۱۰ ایجاد می‌کند که شامل رابط کاربری جدید و جذابی خواهد بود. این رابط کاربری از طراحی «Fluent» و زبان «WinUI» مایکروسافت استفاده بهتری خواهد داشت.

با این بروزرسانی، اجزای سطح بالای رابط کاربری ویندوز ۱۰ دیگر گوشه‌های تیز نخواهند داشت و از گوشه‌های گرد بهره می‌برند که شامل منوی استارت، اکشن سنتر و بخش‌های دیگر می‌شود.

طبق اطلاعات و همچنین اسکرین شات منتشر شده، منوی استارت و همچنین نوار جستجوی آن به گوشه‌های گرد مجهز می‌شوند. علاوه بر این، در بروزرسانی جدید منوی استارت و اکشن سنتر ویندوز ۱۰ مانند ویندوز 10X، از تسکبار جدا شده و یک حالت شناوری به کاربر دست می‌دهد.

ویندوز ۱۰

با وجود اینکه شاید برخی کاربران علاقه‌ای به این طراحی جدید نداشته باشند، ظاهرا گزینه‌ای برای غیرفعال کردن افکت شناوری وجود ندارد و علاوه بر این نمی‌توان شعاع گوشه‌های گرد را هم تغییر داد.

باید به این موضوع اشاره کنیم که تصویر منتشر شده، طرح داخلی و مورد آزمایش مایکروسافت را نشان می‌دهد و نتیجه نهایی طراحی جذاب‌تری خواهد داشت. علاوه بر گوشه‌های منوی استارت و همچنین نوار جستجو، کاشی‌های زنده هم دارای گوشه‌های گرد خواهند بود.

انتظار می‌رود آپدیت Sun Valley در ژوئن ۲۰۲۱ نهایی شود و مایکروسافت به آرامی شروع به انتشار این ویژگی‌ها برای کاربران نسخه بتا کند. انتظار می‌رود علاوه بر طراحی جدید برای منوی استارت و اکشن سنتر، ردموندی‌ها به دنبال تغییر طراحی اپ‌های دیگری مانند ایمیل و تقویم هم باشند. البته این احتمال وجود دارد که مایکروسافت طراحی متفاوتی را نسبت به گوشه‌های گرد در پیش بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Noboody
    Noboody | ۲۷ بهمن ۱۳۹۹

    مایکروسافت داره هر روز داره با ویندوز 10پیشرفت میکنه و هدفش اینه که کاربران ویندوز 8.1 و 7 رو جذب خودش وفروش ویندوز 10 رو افزایش بده

    • VDIEX
      VDIEX | ۲۸ بهمن ۱۳۹۹

      دقیقا

مطالب پیشنهادی