ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

جگوار لندروور از سال 2025 به یک برند تمام الکتریکی تبدیل می‌شود

گروه خودروسازی بریتانیایی جگوار – لندروور قول داده است که از سال 2025، تمام تولیداتش را خودروهای الکتریکی تشکیل می‌دهند. جگوار به طور ویژه، می‌خواهد که تمام محصولات درون سوز خود را کنار بگذارد و ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۵

گروه خودروسازی بریتانیایی جگوار – لندروور قول داده است که از سال 2025، تمام تولیداتش را خودروهای الکتریکی تشکیل می‌دهند. جگوار به طور ویژه، می‌خواهد که تمام محصولات درون سوز خود را کنار بگذارد و تا پنج سال آینده، به یک برند تمام الکتریکی تولید کننده خودروهای پاک بدل شود.

در همین حال، لندروور هم می‌خواهد که 6 محصول تمام الکتریکی جدید را تا سال 2025 برای عرضه به بازار، آماده کند. خودروهایی که به تدریج در کنار نسخه‌های بنزینی فعلی قرار می‌گیرند و در آینده، جانشین آنها خواهند شد. نخستین لندروور الکتریکی را می‌توان انتظار داشت که در 2024 به بازار بیاید. این گروه خودروسازی از توسعه سه پلت فرم جدید خبر داده که شاسی‌های فعلی آنها بر روی این پلت فرم‌ها، سوار می‌شوند. یکی از این پلت فرم‌ها به طور اختصاصی برای جگوار رزرو شده است.

آنچه بیش از پیش اهمیت دارد، طراحی شدن این پلت فرم‌ها برای ساخت خودروهای تمام الکتریکی است. زمانی که از پلت فرم‌های متعلق به خودروهای درون سوز برای خودروهای الکتریکی استفاده می‌شود، معمولا مشکلاتی در سازگار شدن آنها با هم، پیش می‌آید. مشکلاتی همچون جانمایی پکیج باتری‌ها در کنار سایر متعلقات فنی.

بنا به گفته سایت AutoCar، لندروورهای الکتریکی بر روی سازه مدولار جدید این کمپانی طراحی و ساخته خواهند شد. این سازه به طور مخصوص برای ساخت خودروهای الکتریکی طراحی شده است. اما کماکان می‌توان از آن برای تولید خودروهای بنزینی هم استفاده کرد. برای رانندگان انگلیسی، چرخش به سمت خودروهای پاک، چندان پدیده جدید و غافلگیر کننده‌ای نیست. چرا که دولت انگلیس فروش خودروهای بنزینی را از سال 2030 در بازار کشور خود، ممنوع کرده است. به این ترتیب، یک اولتیماتوم بزرگ به خودروسازان این کشور داده اند: یا بروید خودرو الکتریکی بسازید و یا به فکر تعطیلی باشید!

سال گذشته جگوار از عرضه نسخه تمام الکتریکی F-Type در آینده نزدیک خبر داد. آن طور که به نظر می‌رسد، برای تحقق این وعده، چندان هم لازم نیست صبور باشیم. چرا که تصمیم بریتانیایی‌ها برای الکتریکی شدن، کاملا جدی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی