ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا نام فضانوردان چهارمین ماموریت عملیاتی کرو دراگون اسپیس ایکس را اعلام کرد

ناسا نام دو فضانوردی را اعلام کرده که توسط چهارمین پرواز عملیاتی کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس روانه ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) می‌شوند. دو فضانورد ناسا به نام‌های «کیجل ان. لیندگرن» و «باب هاینز» به ترتیب ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

ناسا نام دو فضانوردی را اعلام کرده که توسط چهارمین پرواز عملیاتی کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس روانه ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) می‌شوند.

دو فضانورد ناسا به نام‌های «کیجل ان. لیندگرن» و «باب هاینز» به ترتیب به عنوان فرمانده و خلبان فضاپیما در این ماموریت حضور خواهند داشت. این ماموریت با نام «Crew-4» در سال ۲۰۲۲ این فضانوردان را راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌کند.

در این ماموریت کپسول گرو دراگون به همراه راکت فالکون ۹ از مجتمع پرتاب 39A ناسا در مرکز فضایی «کندی» در فلوریدا پرتاب می‌شود و فضانوردان را به ISS می‌برد.

لیندگرن علاوه بر این ماموریت، یکی از اعضای تیم پروژه «آرتمیس» هم محسوب می‌شود. طی این پروژه، بشر دوباره پا روی ماه می‌گذارد. این فضانورد در سال ۲۰۱۵ به این ایستگاه فضایی بین‌المللی رفته بود. لیندگرن پیش از اینکه فضانورد شود، در حوزه پزشکی فعالیت داشت و یک جراح پرواز بود.

کرو دراگون

با وجود تجربه بالای لیندگرن، هاینز برای اولین بار به فضا سفر خواهد کرد. هاینز پیش از اینکه یک فضانورد شود، به عنوان سرهنگ دوم نیروی هوایی آمریکا فعالیت داشت و همچنین دارای مدرک دانشگاهی در رشته مهندسی هوا و فضا است.

اولین ماموریت عملیاتی کپسول کرو دراگون در اواخر سال گذشته میلادی انجام شد و چهار فضانورد شامل سه فضانورد ناسا و یک فضانورد آژانس فضایی ژاپن (JAXA) توسط ماموریت «Crew-1» به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند.

در ماه آوریل سال جاری میلادی دومین ماموریت عملیاتی کپسول کرو دراگون انجام می‌شود و دو فضانورد ناسا، یک فضانورد JAXA  و یک فضانورد سازمان فضایی اروپا روانه ISS می‌شوند. در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ باید منتظر انجام ماموریت «Crew-3» باشیم، البته هنوز فضانوردان حاضر در این ماموریت اعلام نشده‌اند.

پیشرفت اسپیس ایکس و موفقیت ماموریت Crew-1، منجر به انجام سفرهای مداوم میان زمین و ایستگاه بین‌المللی فضایی می‌شود. ناسا برای ارسال فضانوردانش به ISS، برخلاف گذشته دیگر وابستگی به فضاپیمای روسی «سایوز» ندارد، بنابراین هزینه‌های سفرهای فضایی برای این آژانس فضایی کاهش چشمگیری خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی