ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کمبود فعالیت فیزیکی، یکی از دلایل احتمالی مرگ آنی پس از سکته قلبی

تحقیقی که به تازگی با استفاده از داده‌های ۱۰ تحقیق در اروپا انجام شده، کمبود فعالیت فیزیکی را دلیل احتمالی مرگ آنی پس از سکته قلبی می‌داند. به گفته محققان سبک زندگی می‌تواند نقش بزرگی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

تحقیقی که به تازگی با استفاده از داده‌های ۱۰ تحقیق در اروپا انجام شده، کمبود فعالیت فیزیکی را دلیل احتمالی مرگ آنی پس از سکته قلبی می‌داند. به گفته محققان سبک زندگی می‌تواند نقش بزرگی در زنده ماندن یا نماندن افراد پس از سکته قلبی بازی کند.

تحقیقات مشابه قبلی رابطه میان فاکتورهای سبک زندگی مثل فعالیت فیزیکی با افزایش احتمال ابتلا به بیماری قلبی- که عامل اصلی مرگ و میر در جهان است- را به طور کلی بررسی کرده‌اند. تحقیق جدید اما به طور جزئی‌تر به بررسی این رابطه پرداخته و می‌خواهد به این پرسش پاسخ دهد که آیا فعالیت فیزیکی یا نبود آن می‌تواند بر احتمال مرگ آنی ناشی از سکته قلبی تأثیر بگذارد یا خیر.

محققان برای این تحقیق از داده‌های حدود ۲۸ هزار فرد استفاده کردند که در ابتدای جمع‌آوری اطلاعات سالم بوده و پس از گذشت زمان در طول دوران تحقیق دچار سکته قلبی شدند. داده‌های مربوط به فعالیت فیزیکی شرکت کنندگان به چهار دسته‌بندی تقسیم و شامل یکجانشینی تا فعالیت فیزیکی بالا شد. محققان همچنین به منظور بالا بردن دقت تحقیق، فاکتورهای تأثیرگذار دیگری مثل شاخص توده بدنی (BMI)، وضعیت سیگار کشیدن و دیابت را در نظر گرفتند.

محققان در این تحقیق به افرادی توجه کردند که ظرف ۲۸ روز از تجربه سکته قلبی فوت کرده بودند. از ۴ هزار و ۹۷۶ نفر، ۳ هزار ۱۰۱ نفر به فاصله کوتاه از سکته قلبی جان خود را از دست داده بودند. محققان با انجام این تحقیق به رابطه‌ای قوی میان ریسک مرگ آنی و کمبود فعالیت فیزیکی پی بردند.

ریسک مرگ آنی ناشی از سکته قلبی در داوطلبان با سطح فعالیت فیزیکی متوسط و بالا، در مقایسه با داوطلبانی که سبک زندگی بی‌تحرک داشتند، به ترتیب ۳۳ و ۴۵ درصد کاهش نشان داد. یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که داشتن فعالیت فیزیکی مداوم می‌تواند ریسک مرگ ناشی از سکته قلبی را کم کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • masoud.hi
    masoud.hi | ۲۸ بهمن ۱۳۹۹

    اصلا زندگی بدون ورزش واقعا غیر قابل تحمله روی همه جنبه ها تاثیر داره

مطالب پیشنهادی