ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روسای نصر استان‌ها در آستانه انتخابات شورای مرکزی نصر: نباید ایران را فقط تهران بدانیم

انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به زودی آغاز می‌شود و با وجود اینکه شهرستان‌های سازمان نصر در ائتلافی به نام اتحاد آباد گرد هم آمدند تا برای شورای مرکزی نصر کشور، افراد ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۵

انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به زودی آغاز می‌شود و با وجود اینکه شهرستان‌های سازمان نصر در ائتلافی به نام اتحاد آباد گرد هم آمدند تا برای شورای مرکزی نصر کشور، افراد حاذقی را چه از تهران و چه از شهرستان گردهم بیاورند، اما به گفته روسای نصر در سایر استان‌ها، اعضای نصر تهران با این اتحاد همراهی نکردند. مدیران نصر برخی شهرستان‌ها معتقدند تفکیک کردن ایران به تهران و شهرستان کار درستی نیست و مقاصد غیرصنفی برای برخی افراد به وجود آمده که باعث این تفکیک شده است.

رییس نصر خراسان رضوی: رابطه خوب نصر تهران و نصر شهرستان‌ها خدشه دار شده

«حسن هاشمی» رییس نصر خراسان رضوی در گفتگو با دیجیاتو تاکید دارد که نصر تهران همیشه ارتباط خوبی با شهرستان‌ها داشته است. او از افراد باسابقه نصر تهران از لفظ دوست استفاده می‌کند و می‌گوید: «دوستان نصر تهران همیشه همکاری خوبی با نصر شهرستان‌ها داشتند و در حال حاضر یک تیم جزیی در نصر تهران این اختلاف را با راه‌اندازی شانتاژ خبری راه‌اندازی کرده است. ما در حال انجام یک کار شورایی هستیم نه کار برای یک جناح یا شخص خاص. نباید کسانی که سکوی تهران را به دست آوردند به دیگران نگاهی مانند تیم مقابل و دشمن داشته باشند.»

به گفته هاشمی اعضای نصر شهرستان‌ها نخبگان استان خود هستند تا در شورای مرکزی حضور پیدا کنند: «همه افراد شرکتی استان‌ها طبعا نمی‌توانند در شورای مرکزی حضور داشته باشند، کل صندلی های شورای مرکزی ۱۵ مورد است و ما ۲۶ استان داریم ولی ما چیدمان و ساختاری تعریف کردیم که بتوان بهترین‌ها را داشت و شایسته سالاری را جاری ساخت.»

او با اشاره به «اتحاد آباد» می‌گوید که سعی شده اکثر نمایندگان شهرستان‌های کشور در آن حضور داشته باشند: «از همه دعوت کردیم و رزومه‌شان را دریافت کردیم تا در یک انتخابات منطقی شرکت کنیم. دو تا سه صندلی نیز برای استان تهران قرار دادیم اما متاسفانه تا امروز هیچ کس از دوستان تهران نخواسته در این اتحاد حضور داشته باشد.»

رییس نصر خراسان رضوی: کشور متکی به یک استان نیست

هنوز از اعضای تهران وارد این لیست نشدند

هاشمی می‌گوید تیم‌هایی در تهران سعی کردند رای استان‌ها را بشکنند در صورتی که نمایندگان استان‌ها به این باور رسیدند که کشور متکی به یک استان نیست: «کار شورایی باید به صورت یکدست انجام شود و همه با هم رشد کنند. نمی‌شود تمام کشور که تهران باشد.»

هاشمی اصرار دارد همانطور که آنها کنار نمایندگان تهران هستند، انتظار می‌رود این نمایندگان نیز در کنار شهرستان‌ها باشند. او در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چه مشکلی با اعضای نصر تهران به وجود آمده به دیجیاتو می‌گوید:

«در ادوار گذشته این اتفاق به کرات رخ داده اما این دوره مشخص نیست که چرا چنین دیدگاهی وجود ندارد. می‌گویند حتما باید ۵ صندلی به ما بدهید و ریاست هم به ما بدهید، این منطق یک منطق درست نیست.»

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا از نظر او رییس نصر کشور باید از استان تهران باشد یا خیر می‌گوید: «انتخاب رییس سازمان توسط رییس جمهور است. ما سه نفر شخصیت شایسته را باید معرفی کنیم اما اینکه بگوییم رییس نصر کشور باید از تهران باشد کلا مفهوم انتخابات را زیر سوال می‌برد. فرقی نمی‌کند رییس نصر از تهران باشد یا شهرستان‌ها اما برخی از نصر تهران تاکید کرده‌اند که باید رئیس نصر کشور از تهران باشد! بر اساس چه منطقی چنین حرفی می‌زنند؟»

هاشمی می‌گوید نماینده یک استان نماینده جمعیتی از یک کشور است که بر اساس انتخابات به این مقام رسیده و باید به آنها احترام گذاشت:‌ «مطمئن باشید نتیجه انتخابات فردا جوابیه محکمی بر این افکارهای قدیمی و شانتاژهای خبری است.»

هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا چنین جوی برای تصاحب صندلی ریاست نصر کشور پیش آمده به دیجیاتو می‌گوید: «برخی افراد به دنبال سواستفاده‌های سیاسی از نشستن روی این کرسی هستند وگرنه صندلی ریاست نصر قرار نیست آورده مالی خاصی داشته باشد اما دوستان می‌خواهند بهره‌وری سیاسی کنند.»

هاشمی می‌گوید برخلاف برخی ادعای مطرح شده استان‌هایی نظیر آذربایجان غربی نیز در کنار اتحاد آباد هستند و این موضوع به دروغ در رسانه‌ها منتشر شده که این استان در کنار اتحاد آباد قرار ندارد.

رییس نصر زنجان: می‌خواهند انتخابات را به انتصابات تبدیل کنند

«افشین آشوری» رییس نصر زنجان نیز با گلایه از جوی که پیش آمده و تفکیک «تهران-شهرستان» به وجود آمده می‌گوید که نصر تهران این دوره نباید به این تفرقه افکنی دامن بزند. او با اشاره به حواشی که در نصر تهران به وجود آمده به دیجیاتو می‌گوید:

«در انتخابات امسال هم برای اولین بار چنین حواشی ایجاد شد که نشان از چند دستگی در خود تهران می‌دهد. این حواشی را چه کسی جز خودشان به وجود آوردند؟ خلاف‌هایی در انتخابات چه پیش از اجرای آن و چه در حین آن رخ داده و برخی از آنها محرز شده اما هنوز رسیدگی درستی به آن نشده و عملا نصر تهران هنوز ریاست جدیدی ندارد، حتی اگر افرادی با این عنوان نشست خبری برگزار کنند کار اشتباهی کرده‌اند. شنیده شده که این افراد خودشان را ثبت کرده‌اند در صورتی که واقعیت اینجاست که هیات مدیره استان تهران هنوز تکمیل نشده است و افرادی که الان بر سر کار هستند عضو هیات رییسه هستند نه رئیس.»

آشوری می‌گوید که افرادی در نصر تهران هستند که برای کار صنفی نیامده‌اند: «آنها می‌خواهند سابقه مدیریتی صنف داشته باشند تا در دولت‌های بعدی بتوانند به سمت‌های دیگری برسند.» او با اشاره به ائتلاف آباد به دیجیاتو می‌گوید که تهران همیشه ۵ عضو در نصر کشور داشته اما این مساله را به زمانی مرتبط می‌داند که شهرستان‌ها ضعف‌های زیادی داشتند و حالا به رشد خوبی رسیدند: «وقتی از IT حرف می‌زنیم، دیگر شکافی بین شهرستانی و تهرانی به وجود نمی‌آید.»

آشوری می‌گوید آنها برای جلوگیری از صندلی فروشی و باند و باندبازی از همه استان‌ها بنا بر شایسته سالاری‌شان انتخاب کردند تا در نصر کشور حضور داشته باشند: «این رویکرد نشان دهنده هم‌افزایی نصر کل کشور است. سازمان نظام صنفی تهران در ائتلاف آباد سه کرسی نگه داشته شده که بیشترین تعداد است، با دوستان متعددی صحبت کردیم اما آنها می‌گفتند ما باید رییس باشیم، می‌خواهند در انتخابات یک انتصابات به وجود بیاورند. ریاست بعد از انتخابات شورای مرکزی رخ می‌دهد نه آنکه از الان آن را مشخص کنیم.»

به گفته آشوری نصر به یک درخت تنومند تبدیل شده و وقتی می‌خواهد این مساله به یک جنگل وسیع در شهرستان‌ها تبدیل شود، حالا جلویش گرفته شده است. او تاکید دارد که همه چیز باید بر اساس انتخابات پیش برود و به عقیده او، هیچ انتخاب از پیش تعیین شده و یا هیچ «بایدی» وجود ندارد که رییس نصر کشور باید از تهران باشد.

رییس نصر اصفهان: در شهرستان‌ها چنین دیدگاه منفی نسبت به تهران وجود ندارد

«کاظم آیت‌اللهی» رییس نصر استان اصفهان نیز به دیجیاتو می‌گوید خوشبختانه امسال همه شهرستان‌ها وارد یک اتحاد کشوری شدند: «نمی‌دانم چرا نصر تهران این رویکرد را از خود بروز می‌دهد.»

او در پاسخ به این سوال که آیا این نگاه در شهرستان‌ها وجود دارد یا خیر می‌گوید: «در شهرستان‌ها اصلا چنین دیدگاهی نیست و ساعت‌ها با دوستان تهران مذاکره کردیم تا در این اتحاد همراه کل کشور باشند. به نظر می‌رسد مقاصد غیرصنفی در رویکرد این دوره از نصر تهران بیشتر دیده می‌شود:

«در بحث صنفی نگاه درست نگاه یکپارچگی و همدلی است. در این نگاه به همه ابعاد صنف نگاه می‌کنند و نمی‌توان در یک نگاه صنفی، نگاه بالا و پایین داشت و این قوم و آن قوم را از زوایای مختلف دید. متاسفانه علیرغم تمام تلاش برای جلب همراهی دوستان در تهران، این اتفاق رخ نداده و باور دارم که در خود تهران هم یکدستگی بین اعضایش وجود ندارد.»

رییس نصر اصفهان: ملاک باید شایسته‌سالاری باشد نه محل زندگی و کار افرد

آیت‌اللهی می‌گوید در اتحاد آباد بحث بر اساس شایسته سالاری است و هیچ استان خاصی مد نظر نبوده است. او تاکید دارد که در عصر دیجیتال در تمام اقصی نقاط کشور، افراد حاذق وجود دارد: «این نگاه که فقط یک استان شایسته است نگاه درستی نیست، این نگاه وقتی درست می‌شود که زیربنای فکری یک زیربنای غیرصنفی باشد. این برای اولین بار است که چنین نگاهی در سازمان نصر رخ داده است.»

او پیش بینی می‌کند که رویکردی که در حال حاضر به وجود آمده به نتیجه نمی‌رسد و این موضوع در انتخابات فردا مشخص خواهد شد: «افراد سالم بر مبنای واقعیت به نتیجه خواهند رسید. ما دنبال بعد سیاسی و غیرصنفی نیستیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی