ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

رولزرویس فانتوم گالری معرفی شد؛ استفاده از 3000 پر برای تزئین سوپرسدان انگلیسی

رولزرویس با همکاری شرکت سوئیسی Nature Squared، از نسخه‌ای ویژه از سدان لوکس فانتوم پرده‌برداری کرد. در این نسخه داشبورد خودرو با پر پرندگان مختلف تزئین شده تا فضایی بسیار متفاوت برای سرنشینان رقم زده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

رولزرویس با همکاری شرکت سوئیسی Nature Squared، از نسخه‌ای ویژه از سدان لوکس فانتوم پرده‌برداری کرد. در این نسخه داشبورد خودرو با پر پرندگان مختلف تزئین شده تا فضایی بسیار متفاوت برای سرنشینان رقم زده شود.

خودروساز انگلستانی، محصول جدید خود را کار یا اثر هنری نمی‌داند، بلکه از واژه «گالری» برای توصیف آن استفاده می‌کند. ایده تولید چنین خودرویی برای نخستین بار در سال 2017 شکل گرفت، اما روند پیاده‌سازی و اجرای نهایی آن حدود 4 سال زمان برده است. این اتومبیل منحصر بفرد به سفارش ابوظبی موتورز (واردکننده رسمی محصولات ‌ب‌ام‌و، مینی، آلپینا و نمایندگی انحصاری رولزرویس در ابوظبی و العین) ساخته شده و چندی پیش به این شرکت تحویل داده شده است.

گالری در حقیقت نامی است که رولزرویس برای داشبورد نسل هشتم فانتوم برگزیده؛ این شرکت دلیل انتخاب چنین نامی را بهره‌گیری گسترده از شیشه و امکان خلق فضایی هنرمندانه با سفارش انواع طرح‌ها یا قطعاتی از جنس دلخواه برای مشتریان عنوان کرده است.

شرکت سوئیسی Nature Squared در زمینه تولید مواد با کیفیت فعالیت می‌کند. این شرکت با کمک آخرین تکنولوژی‌ها مواد طبیعی پایدار را به اشیاء و لوازم گوناگون از جمله داشبورد خودرو تبدیل کند.

آنطور که رولزرویس اعلام کرده بیش از 3,000 پر رنگین‌تاب با وسواس انتخاب و با دقت تمام به گالری دست‌دوزی شده‌اند. یکی از زیباترین قسمت‌های این خودرو جایی است که پرها و ساعت معروف عقربه‌ای با هم ترکیب می‌شوند؛ این بخش به واسطه تلألو رنگ پرها و شیشه ساخته شده از مادر مروارید جلوه خاصی پیدا کرده است.

مشخص نیست که دقیقا از پر کدام پرندگان برای آراستن داشبورد استفاده شده است

در رابطه با قیمت این نسخه از رولزرویس فانتوم حرفی به میان نیامده، اما مسلما رقم تعیین شده برای آن فراتر از قیمت پایه 463 هزار دلاری خواهد بود.

ناگفته نماند نسل هشتم رولزرویس فانتوم تابستان 1396 معرفی شده است. خودروساز انگلیسی در زمان رونمایی این خودرو را به واسطه پلتفرم پیشرفته آغازگر دوره‌ای جدید برای کمپانی تلقی کرد. این پلتفرم توسط مهندسین رولزرویس توسعه یافته و سازه آن 30 درصد استحکام بیشتری نسبت به سازه نسل هفتم فانتوم دارد. سواری نرم، آرامش آکوستیک، صندلی‌های راحت، آزادی عمل در طراحی ظاهری و کابین جادار از ویژگی های این پلتفرم جدید هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • MHNLEGEND
    MHNLEGEND | ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

    این پرنده های بنده خدا رو با خاک یکسان کردن(با این پرایی که ما میبینیم احتمالا کمیاب هم هستن) بعد میگن که واسه اینکه حیوانات رو نکشیم گوشت مصنوعی بخورید?

  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۲۸ بهمن ۱۳۹۹

    سایپا برای خودرو جدید خودش از چند هزار پشکل گوسفند برای آراستن کردن داشبورد استفاده کرد

مطالب پیشنهادی