ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شبکه اجتماعی پارلر پس از یک ماه دوباره آنلاین شد

شبکه اجتماعی پارلر که محبوبیت بالایی میان کاربران محافظه‌کار و راست آمریکایی دارد، نزدیک به یک ماه پیش به علت قطع همکاری آمازون، از دسترس خارج شد. حالا این شبکه اجتماعی دوباره فعالیتش را آغاز ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

شبکه اجتماعی پارلر که محبوبیت بالایی میان کاربران محافظه‌کار و راست آمریکایی دارد، نزدیک به یک ماه پیش به علت قطع همکاری آمازون، از دسترس خارج شد. حالا این شبکه اجتماعی دوباره فعالیتش را آغاز کرده و روی فناوری پایدار و مستقل بنا شده است.

طبق بیانیه‌ای که از سوی این شبکه اجتماعی منتشر شده، «مارک مکلر» به عنوان رئیس اجرایی موقت پارلر فعالیت می‌کند و جایگزین «جان ماتز» شده. جان ماتز، هم‌بنیانگذار و مدیرعامل سابق این شبکه اجتماعی چندین روز پیش توسط هیئت مدیره شرکت اخراج شد.

پس از حمله طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به کاخ کنگره این کشور، اوضاع برای پارلر تغییر کرد و این شبکه اجتماعی از اپ استور و پلی استور حذف شد. علاوه بر چنین اقداماتی، آمازون به عنوان میزبان سرورهای پارلر، همکاری با آن را متوقف کرد.

با وجود آنلاین شدن مجدد پارلر، هنوز وب‌سایت آن برای بسیاری از کاربران باز نمی‌شود و اپ آن در فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی استور قرار نگرفته. اپل و گوگل در گذشته اعلام کرده بودند که این شبکه اجتماعی با اعمال تغییراتی می‌تواند دوباره به این فروشگاه‌ها برگردد.

پارلر

برخی از کاربران در توییتر به عدم امکان دسترسی به این شبکه اجتماعی خبر داده‌اند و البته تعدادی به امکان استفاده مجدد از آن با حساب‌های قدیمی اشاره کرده‌اند. پارلر که روزی بیش از ۲۰ میلیون کاربر داشت، اعلام کرده در هفته اول کاربران کنونی خود را آنلاین می‌کند و از هفته دوم، آماده پذیرش کاربران جدید می‌شود.

پارلر که خود را مدافع آزادی بیان می‌داند، در سال ۲۰۱۸ تاسیس و به رقیب توییتر تبدیل شد. این شبکه اجتماعی توانست در مدت زمان فعالیتش، آمریکایی‌های محافظه‌کار که مخالف قوانین موجود در دیگر شبکه‌های اجتماعی هستند، جذب کند.

به نظر می‌رسد پارلر بجای آمازون، به سراغ «CloudRoute LLC» و پلتفرم نرم افزاری متن باز «Ceph» رفته. به نظر می‌رسد حساب کاربران در این شبکه اجتماعی وجود دارد، اما تمام پست‌ها، تصاویر و ویدیوها از پلتفرم جدید حذف شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rayanlap
    Rayanlap | ۲۸ بهمن ۱۳۹۹

    جلوی آزادی بیان رو نمیشه گرفت

مطالب پیشنهادی