ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید 12 با قابلیت چرخش خودکار هوشمند و حالت گیمینگ از راه می‌رسد

با نزدیک شدن به زمان عرضه نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 12، شاهد انتشار اطلاعات بیشتری درباره سیستم عامل آینده گوگل هستیم. اندروید 12 علاوه بر تغییرات در رابط کاربری، به قابلیت‌های متنوعی از حالت کار ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

با نزدیک شدن به زمان عرضه نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 12، شاهد انتشار اطلاعات بیشتری درباره سیستم عامل آینده گوگل هستیم. اندروید 12 علاوه بر تغییرات در رابط کاربری، به قابلیت‌های متنوعی از حالت کار با یک دست گرفته تا حالت گیمینگ مجهز می‌شود.

گوگل نسخه‌های جدید اندروید را به ویژگی‌های تازه‌ای مجهز می‌کند که البته برخی از آن‌ها تنها در نسخه پیش‌نمایش وجود دارند و به نسخه نهایی و پایدار راه پیدا نمی‌کنند. با این حال به تازگی برخی قابلیت‌های جدید اندروید 12 که با نام داخلی «Snow Cone» شناخته می‌شود، مشخص شده‌اند که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم.

حالت کار با یک دست

گوگل قابلیت جدید کار با یک دست را توسعه داده که در نسخه متن باز اندروید یا AOSP قرار گرفته. با توجه به این موضوع، سازندگان گوشی‌های هوشمند دیگر نیازی به توسعه چنین قابلیتی ندارند و می‌توانند از نسخه گوگل این نرم افزار استفاده کنند.

این ویژگی برای گوشی‌های امروزی که به نمایشگرهای بزرگی مجهز شده‌اند، کارایی بالایی دارد و برخی کمپانی‌ها از آن استفاده می‌کنند. با این حال ظاهرا گوگل می‌خواهد آن را به اندروید 12 بیاورد و شاید سازندگان گوشی‌های هوشمند را مجبور به استفاده از آن کند.

اندروید 12

چرخش خودکار هوشمند

قابلیت چرخش خودکار اندروید به ژیروسکوپ و شتاب‌سنج دستگاه وابسته است و قابلیت چندان پیچیده‌ای نیست. با این حال اگر این ویژگی عملکرد مناسبی نداشته باشد، می‌تواند دردسر زیادی برای کاربر ایجاد کند.

حالا گوگل می‌خواهد در اندروید 12 عملکرد آن را به وسیله هوش مصنوعی بهبود دهد. این غول جستجوی اینترنتی قابلیتی به نام «چرخش خودکار هوشمند» را در نسخه بعدی اندروید مورد استفاده قرار می‌دهد که احتمالا از دوربین سلفی برای تشخیص موقعیت سر کاربر و تغییر محتوای درون نمایشگر استفاده می‌کند.

حالت گیمینگ

گوگل در حال کار روی سرویس مدیریت بازی در اندروید 12 است که با قابلیت «GameManagerClient» متفاوت است. سرویس مدیریت بازی مربوط به مدیریت قابلیت‌های مربوط به اجرای بازی می‌شود. در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره این ویژگی منتشر نشده، اما انتظار می‌رود حالت گیمینگ برخی تنظیمات پایه مانند روشنایی خودکار و چرخش خودکار را فعال کند.

علاوه بر این حالت، گوگل API جدیدی برای بلوتوث در اندروید 12 قرار می‌دهد که بازی‌ها از طریق آن می‌توانند سطح باتری کنترلرهای بلوتوثی را تشخیص دهند. با این ویژگی، بازی‌ها می‌توانند اتمام باتری کنترلر را به شما اطلاع دهند تا بازی را متوقف کرده و دسته خود را شارژ کنید.

اندروید 12

کاهش رنگ‌های روشن

گوگل در حال توسعه قابلیت جدیدی به نام کاهش روشنایی است که البته در زمان توسعه با نام کاهش رنگ‌های روشن شناخته می‌شد. این قابلیت برای افراد با مشکلات بینایی توسعه پیدا می‌کند و احتمالا بطور پیش فرض در گزینه‌های تنظیمات سریع قرار می‌گیرد.

انتظار می‌رود در هفته‌های آینده اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 12 از راه برسد یا اینکه گزارش‌های بیشتری درباره ویژگی‌های آن منتشر شود. هفته گذشته چندین اسکرین شات از اندروید 12 منتشر شد که قابلیت‌های امنیتی و رابط کاربری جدیدش را به نمایش می‌گذاشتند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی