ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیوع دوباره ویروس ابولا در گینه و جمهوری دموکراتیک کنگو جان دستکم ۴ نفر را گرفت

سازمان بهداشت جهانی از شیوع دوباره ویروس ابولا در گینه و جمهوری دموکراتیک کنگو خبر می‌دهد که تاکنون جان دستکم ۴ نفر را گرفته است. اولین شیوع ویروس ابولا ۹ روز قبل (۱۶ فوریه) در ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۵

سازمان بهداشت جهانی از شیوع دوباره ویروس ابولا در گینه و جمهوری دموکراتیک کنگو خبر می‌دهد که تاکنون جان دستکم ۴ نفر را گرفته است.

اولین شیوع ویروس ابولا ۹ روز قبل (۱۶ فوریه) در جمهوری دموکراتیک کنگو گزارش شد. تاکنون چهار مبتلا در شهر «بوتمبو» در استان North Kivu کشف شده است که دو نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

آنطور که در گزارش آمده، همسر یکی از  بهبودیافتگان شیوع قبلی عامل گسترش دوباره این ویروس در کنگو بوده است. کارشناسان شیوع دوباره ابولا را به بهبودیافتگان ربط داده‌اند که ذرات ویروس تا ماه‌ها پس از بهبودی همچنان در بدن آنها باقی می‌ماند. سازمان جهانی بهداشت واکسیناسیون کادر درمان این منطقه را آغاز کرده است.

پرسنل سازمان جهانی بهداشت شیوع ابولا در استان North Kivu در جمهوری دموکراتیک کنگو را بررسی می‌کنند.

شیوع دوم، در یکی از مناطق روستایی گینه به نام Gouéké اتفاق افتاده و مقامات بهداشتی را بیش از شیوع اول نگران کرده است. تاکنون شش نفر پس از شرکت در یک مراسم خاکسپاری به علایم شبیه بیماری ابولا دچار شده‌اند که متأسفانه دو نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

مقامات گینه ابتلای سه نفر به ابولا را تأیید کرده‌اند که اولین موارد ابتلا به این ویروس از سال ۲۰۱۶ به شمار می‌روند. شیوع قبلی، یکی از بدترین شیوع‌های ویروس ابولا در تاریخ بود که به کشورهای همسایه گینه یعنی سیرا لئون و لیبریا سرایت کرد و در نهایت جان ۱۱ هزار نفر را گرفت. خبر خوب اینکه مبتلایان ظاهرا با سویه‌ای از ویروس ابولا به نام Zaire ebolavirus بیمار شده‌اند که با واکسن قابل درمان است.

شیوع دوباره ابولا در مناطقی اتفاق افتاده که در گذشته درگیر این ویروس بوده اند و این یعنی ارسال سریع‌تر نیروهای امدادی که تجربه بالایی در مهار این ویروس دارند. یکی از اعضای صلیب سرخ می‌گوید: «شیوع ویروس ابولا در بدترین زمان ممکن در گینه رخ داده که هنوز درگیر مبارزه با همه گیری کروناست. این اتفاق ترسناک است اما دلایلی برای امیدوار بودن وجود دارد. با اینکه عمیقاً نگران هستیم اما درس‌های شیوع‌های قبلی و پیشرفت‌های اخیر پزشکی به ما قوت قلب می‌دهند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

    ای بابا
    چین کم بود کنگو هم اضافه شد به بدبختیامون

مطالب پیشنهادی