ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از ۷ دلار تا ۱۱ هزار دلار: کشف سایت‌های فروشنده پکیج نظرات جعلی برای آمازون

یک گروه حمایت از حقوق مصرف‌کننده در انگلستان از کشف چندین وب‌سایت فروشنده نظرات جعلی برای آمازون خبر داد که با تاکتیک‌های خاص از الگوریتم‌های آمازون مخفی می‌مانند. «?Which»، گروه حمایت از حقوق مصرف کننده ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

یک گروه حمایت از حقوق مصرف‌کننده در انگلستان از کشف چندین وب‌سایت فروشنده نظرات جعلی برای آمازون خبر داد که با تاکتیک‌های خاص از الگوریتم‌های آمازون مخفی می‌مانند.

«?Which»، گروه حمایت از حقوق مصرف کننده در انگلستان، چند وب سایت فروش نظرات جعلی «به طور عمده» برای آمازون را کشف کرد. این گروه ۱۰ سایت شناسایی کرده که هر نظر مثبت را ۵ پوند (۶.۹۷ دلار) فروخته و در ازای تعریف کردن از محصولات به کاربر محصول رایگان یا کد تخفیف می‌دهند. سخنگوی آمازون می‌گوید این شرکت نظرات جعلی را حذف می‌کند و علیه افرادی که در این کار دخیل هستند، وارد عمل می‌شود.

?Which می‌افزاید فروشندگان آمازون می‌توانند نظرات جعلی را در قالب «پکیج» با قیمت ۱۵ پوند (۲۱ دلار) و یا پکیج‌ها را به صورت فله‌ای با قیمت پایه ۶۲۰ پوند (۸۶۴ دلار) برای ۵۰ نظر و یا حداکثر ۸ هزار پوند (۱۱ هزار دلار) برای هزار نظر خریداری کنند. گروه یاد شده اشاره می‌کند که ۵ وب سایت بیش از ۷۰۲ هزار «بررسی کننده محصول» دارند.

بررسی کنندگان در ازای ارسال نظرات مثبت دستمزد نقدی گرفته و یا برخی محصولات را به صورت رایگان یا با کد تخفیف دریافت می‌کنند. آنها حتی می‌توانند در برنامه‌های وفاداری شرکت کرده و در ازای این کار محصولات باکیفیت از اسباب بازی کودک گرفته تا وسایل ورزشی را دریافت کنند.

وب سایت‌های یاد شده یک سری معیار تعریف کرده‌اند که کاربران باید بر اساس آنها نظر دهند تا الگوریتم آمازون مشکوک نشود. از جمله این معیارها می‌توان به نوشتن حداقل دو سطر و پیوست کردن تصویر اشاره کرد.

?Which از سازمان رقابت و بازارهای انگلیس (CMA) که مسئول مبارزه با سیاست‌های انحصارطلبانه است خواسته تا علیه این وب سایت‌ها وارد عمل شود. ?Which می‌گوید پیشتر چندین گروه در فیسبوک شناسایی کرده که در آنها فروشندگان در ازای نظرات جعلی مثبت کمیسیون یا کد تخفیف پیشنهاد داده‌اند. این کشف منجر شد تا فیسبوک و eBay در قرارداد با CMA واکنش جدی تری به نظرات جعلی در پلتفرم‌های خود نشان دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی