ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال تجهیز گلکسی Z Fold 3 سامسونگ به دوربین زیر نمایشگر قوت گرفت

سامسونگ امسال برنامه‌های بزرگی برای موبایل‌های تاشوی خود دارد. گذشته از عرضه مدل جدید موبایل‌های گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ طی سال ۲۰۲۱ میلادی، انتظار می‌رود این کمپانی‌ کره‌ای دست به عرضه چند ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۵

سامسونگ امسال برنامه‌های بزرگی برای موبایل‌های تاشوی خود دارد. گذشته از عرضه مدل جدید موبایل‌های گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ طی سال ۲۰۲۱ میلادی، انتظار می‌رود این کمپانی‌ کره‌ای دست به عرضه چند دیوایس تاشو مقرون به صرفه‌تر نیز بزند. Galaxy Fold3 قرار است یکی از همین دیوایس‌ها باشد و حالا مجددا در شایعات آمده که این دستگاه همراه با یک تکنولوژی تازه از راه می‌رسد: دوربین زیر نمایشگر.

البته این اولین باری نیست که چنین خبری به گوشمان رسیده و صرفا شایعه بار دیگر قوت گرفته‌اند. نخستین بار طی سال گذشته میلادی بود که شنیدیم Galaxy Z Fold3 همراه با دوربین زیر نمایشگر از راه می‌رسد و اکنون یک منبع نسبتا قابل اعتماد با تایید این موضوع، بار دیگر امیدها به تعبیه این تکنولوژی را بیشتر کرده است. نیازی به اشاره نیست که با تعبیه دوربین زیر نمایشگر، سامسونگ می‌تواند بالاخره از ناچ یا همان بریدگی نمایشگر خلاص شود و نمایشگرهایی خوش‌منظرتر به دست مشتریان برساند.

به این ترتیب اگر این خبر حقیقت داشته باشد، Galaxy Z Fold3 واقعا می‌تواند به دستگاهی منحصربه‌فرد در جهان اسمارت‌فون‌ها تبدیل شود. البته که سامسونگ نخستین شرکتی نیست که از این تکنولوژی بهره می‌گیرد و این افتخار پیشتر نصیب ZTE و پرچمدار Axon 20 شده است، اما در ترکیب با تکنولوژی تاشو بودن نمایشگر، سامسونگ می‌تواند حسابی دلبری کند. ولی در هر صورت باید به این موضوع با عینک تردید و منفی‌نگری نگاه کرد، چرا که نمایشگرهای موبایل‌های تاشو همواره چالش‌های خود را به وجود آورده‌اند که معمولا دردسر ساز تر از نمایشگر موجود در موبایل‌های سنتی بوده‌اند.

این بدان خاطر است که تکنولوژی موبایل‌های تاشو و همینطور دوربین‌های زیر نمایشگر هنوز به بلوغ کامل نرسیده. اگر سامسونگ بتواند موانع را از سر راه بردارد و موبایلی صیقل خورده و بی‌نقص در زمان مقرر عرضه کند، دست به کاری واقعا تحسین‌برانگیز زده است. اما به احتمال بیشتر، سامسونگ تا زمانی که قادر به تکمیل تکنولوژی باشد صبر کند و تکنولوژی نصفه و نیمه به مشتریان خود تحویل ندهد که قیمتی بسیار بالا هم دارد.

بنابر آخرین شایعات، Galaxy Z Fold 3 قیمتی برابر با مدل قبلی خواهد داشت و یعنی باید منتظر برچسب قیمت حدودا ۲۰۰۰ دلار باشیم. سامسونگ ضمنا در صدد بهبود تکنولوژی S Pen برآمده است و ظاهرا موبایل تاشو بعدی‌اش از استایلوس هم پشتیبانی خواهد کرد. یک افشاگری جالب دیگر نیز احتمال استفاده از نمایشگری با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز است که باعث می‌شود گلکسی زد فولد جدید از لحاظ قابلیت‌ها به گلکسی اس ۲۱ شباهت یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی