ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ حافظه‌ای با پهنای باند HBM-PIM مجهز به پردازشگر هوش مصنوعی توسعه داد

سامسونگ موفق به توسعه حافظه با پهنای باند جدیدی به نام «HBM-PIM» شد که مجهز به موتور پردازش هوش مصنوعی است و نسبت به نسل قبلی یعنی حافظه‌ با پهنای باند HBM2 ارتقا یافته است. حافظه با ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۰:۴۵

سامسونگ موفق به توسعه حافظه با پهنای باند جدیدی به نام «HBM-PIM» شد که مجهز به موتور پردازش هوش مصنوعی است و نسبت به نسل قبلی یعنی حافظه‌ با پهنای باند HBM2 ارتقا یافته است. حافظه با پهنای باند جدید سامسونگ با استفاده از پردازشگر مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند عملکرد سیستم را تا دو برابر بهبود ببخشد.

در سال ۲۰۱۸ سامسونگ حافظه‌ با پهنای باند «HBM2» را با نام «Aquabolt» معرفی کرد. اکنون کره‌ای‌ها اعلام کرده‌‌اند نسخه به روز شده این حافظه را با نام «HBM-PIM» با طراحی معماری متفاوتی توسعه داده‌اند. معماری پردازش در حافظه یا «PIM» در نسل جدید حافظه های سامسونگ مجهز به موتور هوش مصنوعی است. در حالی که حافظه نسل قبل یعنی حافظه با پهنای باند HBM2 فاقد چنین موتور مبتنی بر هوش مصنوعی بود.

از سوی دیگر حافظه با پهنای باند HBM-PIM نسبت به حافظه با پهنای باند HBM2 تا ۷۰ درصد به بهبود مصرف انرژی کمک می کند و در واقع حافظه هایی کم مصرف محسوب می شوند. همان طور که گفته شد این حافظه های جدید به دلیل مجهز بودن به موتور پردازشگر مبتنی بر هوش مصنوعی،‌ عملکرد بهینه‌تری نیز نسبت به حافظه های نسل قبلی خود خواهند داشت.

سامسونگ می‌گوید در آینده نزدیک این امکان وجود دارد که موتورهای پردازشی مبتنی بر هوش مصنوعی در داخل حافظه‌های مختلف جای گیرد و با این کار ظرفیت پردازش افزایش پیدا کند. با توجه به بهبود عملکرد و کاهش مصرف انرژی، حافظه‌های با پهنای باند جدید سامسونگ برای استفاده در مراکز داده، سیستم‌های کامپیوتری پیشرفته و گوشی‌های هوشمند بسیار مناسب خواهند بود.

حافظه جدید HBM-PIM  سامسونگ از همان رابط موجود در حافظه HBM استفاده می‌کند. در نتیجه در سیستم‌های موجود نیز می‌توان از این حافظه استفاده کرد و نیازی به تغییر سخت افزاری و نرم افزاری نخواهد بود.

در حال حاضر سامسونگ در حال آزمایش حافظه با پهنای باند جدید در داخل شتاب دهنده‌های هوش مصنوعی است و انتظار می‌رود نیمه اول سال 2021 بررسی‌های این شرکت به پایان برسد تا بتواند تولید انبوه حافظه های جدید را آغاز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی