ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش سهم ویندوز ۷ در بازار یکسال پس از پایان پشتیبانی مایکروسافت

اگرچه مایکروسافت در ژانویه ۲۰۲۰ به پشتیبانی از ویندوز ۷ پایان داد، اما این سیستم عامل همچنان در سراسر جهان کاربران زیادی دارد. با این وجود، این کمپانی اخیرا با یک موج مهاجرت و ارتقای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

اگرچه مایکروسافت در ژانویه ۲۰۲۰ به پشتیبانی از ویندوز ۷ پایان داد، اما این سیستم عامل همچنان در سراسر جهان کاربران زیادی دارد. با این وجود، این کمپانی اخیرا با یک موج مهاجرت و ارتقای سیستم عامل مواجه شده و سهم ویندوز ۷ کاهش پیدا کرده است.

مایکروسافت پس از نزدیک به یک دهه، به پشتیبانی از ویندوز ۷ پایان داد، هرچند با دریافت هزینه همچنان از آن پشتیبانی می‌کند. در حالی که ردموندی‌ها اخیرا آمار رسمی درباره میزان استفاده از ویندوز ۷ منتشر نکرده‌اند، طبق گزارشی جدید که از سوی «NetMarketShare» منتشر شده، از هر ۴ کامپیوتر در سال ۲۰۲۰، یکی از آن‌ها به سیستم عامل ویندوز ۷ مجهز شده بود، با این حال در طول یکسال گذشته و البته اخیرا شماری از کاربران به ویندوز ۱۰ مهاجرت کرده‌اند.

مایکروسافت قابلیت مهاجرت رایگان کاربران از ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ را ارائه کرده و حالا یکسال پس از پایان پشتیبانی از نسخه قدیمی سیستم عامل خود، با موج جدیدی از مهاجرت‌ها و ارتقا روبه‌رو شده است.

به بیان دیگر، توقف پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۷ توانسته باعث مهاجرت کاربران به ویندوز ۱۰ شود، هرچند چنین فرایندی نزدیک به یکسال طول کشیده. مایکروسافت ماه گذشته میلادی اعلام کرد که رشد بازار کامپیوتر باعث افزایش ۱ درصدی درآمد سازندگان شده است.

ویندوز ۷

در حال حاضر نزدیک به ۲۰ درصد کامپیوترها در سراسر جهان از سیستم عامل ویندوز ۷ بهره می‌برند، البته بیشتر آن‌ها مربوط به دولت‌ها و موسسات می‌شوند که با وجود طرح رایگان مایکروسافت، همچنان علاقه‌ای به ارتقای سیستم‌های خود ندارند.

ردموندی‌ها در سال‌های گذشته برای اینکه کاربران از ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ مهاجرت کنند، دست به کارهای زیادی زده‌اند و قابلیت‌های جدیدی را به ویندوز ۱۰ اضافه کرده‌اند. مایکروسافت در آینده تغییرات زیادی در طراحی رابط کاربری این سیستم عامل اعمال خواهد کرد و برای مثال با منوی استارت شناور روبه‌رو می‌شویم و با مرورگر اج، ویجت‌های وب را به ویندوز ۱۰ می‌آورد.

در کنار این ویژگی‌ها، شیوع ویروس کرونا و دورکاری کارکنان باعث افزایش فروش کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها شده که برخی از آن‌ها از ویندوز ۱۰ بهره می‌برند و روی سهم ویندوز ۱۰ تاثیر مثبت دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Noboody
    Noboody | ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

    عجیبه که کاربران ویندوز 8.1 به 7 نمیرن امکانش هست 8.1 از 7 جلو بزنه

    • akmi
      akmi | ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

      ویندوز ۸.۱ ویندوز بدی نیست ولی ویندوز 8.1 در زمان امدن با استقبال زیادی روبرو نشد و با سیستم های ضعیف هم خوانی نداشت ولی امکانش هست با اینکه پشتیبانی از ۷ تمام شده احتمالش هست

مطالب پیشنهادی