ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

توضیح سایپا در مورد انتشار تصویر کوییک فرمان راست در آفریقا

چند روز پیش بود که عکس و ویدیویی از یک دستگاه کوییک در آفریقای جنوبی، منتشر شد. رسانه‌ها از مدت‌ها قبل، خبر همکاری سایپا با شرکت آفریقایی مورزا اتو را منتشر کرده بودند. اما آنچه ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۷

چند روز پیش بود که عکس و ویدیویی از یک دستگاه کوییک در آفریقای جنوبی، منتشر شد. رسانه‌ها از مدت‌ها قبل، خبر همکاری سایپا با شرکت آفریقایی مورزا اتو را منتشر کرده بودند. اما آنچه که به تازگی مورد توجه کاربران شبکه‌های مجازی قرار گرفته، حضور یک دستگاه کوییک در محوطه شرکت آفریقایی با فرمان راست است.

آفریقای جنوبی از آن دسته کشورهایی است که خودروها در آنجا، به صورت فرمان راست عرضه می‌شوند. طبیعتا کوییک هم برای حضور در چنین بازاری، باید دچار تغییر شود. اما آنچه که کوییک صادراتی را بیشتر سوژه کاربران کرده بود، عدم انتقال کلیدهای شیشه بالابر سمت راننده به سمت راست، پس از انتقال فرمان بوده است!

اکثر کاربران با توجه به سابقه بدی که از خودروسازان وطنی در ذهن دارند، ابتدا سایپا را متهم به چنین خراب کاری کردند. اما سرانجام سایپایی‌ها روز چهارشنبه به این موضوع واکنش نشان دادند. علی کریمی، سرپرست معاونت صادرات گروه سایپا، به طور کلی تولید کوییک فرمان راست را تکذیب کرد و از این شرکت سلب اتهام نمود.

کریمی در رابطه با این شایعه گفت: «اخیرا فیلم و عکس‌هایی از یک خودرو کوییک در برخی سایت‌ها و فضای مجازی منتشر شده که فرمان آن سمت راست اما دکمه‌های کنترل آینه و بالابر شیشه‌ها، سمت چپ است. در این خصوص ابتدا باید تاکید کنم که سایپا هیچ خودرویی به کشورهای آفریقایی صادر نکرده و انتشار تغییرات کارگاهی توسط شرکت آفریقایی به نام سایپا، کذب و یک بداخلاقی رسانه‌ای است.»

کریمی توضیحاتی هم درباره شرکت آفریقایی ارائه داد و عنوان کرد: «یک شرکت استارتاپی به نام مورزا چند دستگاه خودرو کوییک را از سایپا خریداری کرده و به عنوان نمونه به زیمباوه و آفریقای جنوبی برده است تا با توجه به نیاز آن کشور‌ها تحقیقات توسعه‌ای متناسب با نیاز خود را روی آن انجام دهد لذا تغییرات صورت گرفته توسط آنها هیچ ارتباطی با گروه خودروسازی سایپا ندارد.»

سرپرست معاونت صادرات سایپا در نهایت، کانال ها و پیج های فعال در فضای مجازی و رسانه ای را متهم به تخریب صنعت ملی خودرو کرد و مدعی شد که فرایند فرمان راست شدن خودرو کوییک نامبرده، توسط خود شرکت مورزا و به صورت کارگاهی انجام شده است. در واقع اقدامات این شرکت تنها در مرحله تحقیقاتی است و با تجاری‌سازی فاصله زیادی دارد و اگر قرار باشد تغییراتی روی خودروی کوییک صورت گیرد، سایپا باید آن را تائید کند تا این خودرو بر اساس استانداردهای موجود در آفریقای جنوبی عرضه شود.

در نهایت آنطور که از جوابیه سایپا مشخص است، این شرکت به صورت مستقل پروژه تحقیقاتی برای تولید خودروی فرمان راست ندارد اما اگر قرار باشد چنین امری پیگیری شود، در قالب سرمایه‌گذاری مشترک امکان‌پذیر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Saeidt
    Saeidt | ۳۰ بهمن ۱۳۹۹

    اگه تکذیب نمیکردید و پا میگرفتین تعجب میکردم

  • molavy
    molavy | ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

    کاش می گفتید این خودرو های ساخت داخل کشور هم کار شما نیست...

مطالب پیشنهادی