ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپیک گیمز با شکایت از اپل در اتحادیه اروپا دامنه دعوای حقوقی خود را گسترش داد

اپیک گیمز یک پرونده ضدانحصار علیه اپل در اتحادیه اروپا تشکیل و ابعاد دعوای حقوقی خود با کمپانی کوپرتینویی را گسترش داد. این استودیوی بازی‌سازی پیشتر علاوه بر ایالات متحده، در انگلستان و استرالیا نیز ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

اپیک گیمز یک پرونده ضدانحصار علیه اپل در اتحادیه اروپا تشکیل و ابعاد دعوای حقوقی خود با کمپانی کوپرتینویی را گسترش داد. این استودیوی بازی‌سازی پیشتر علاوه بر ایالات متحده، در انگلستان و استرالیا نیز از اپل شکایت کرده بود.

اپیک گیمز شکایت نامه‌ای را علیه اپل در دپارتمان رقابت اتحادیه اروپا (DG COMP) تشکیل داد و این شرکت را به اتخاذ سیاست‌های ضدرقابتی در اکوسیستم iOS متهم کرد که به توزیع عادلانه اپ‌ها و پرداخت آزاد صدمه زده است. اپیک مدعی است که اپل با حذف رقبا درآمدزایی خود را افزایش می‌دهد و اقدامات آن سوءاستفاده از قدرت محسوب شده و در تضاد با قانون رقابتی اتحادیه اروپا هستند.

اپیک گیمز در بیانیه خود اعلام کرد: «پای آینده پلتفرم‌های موبایلی در میان است. مصرف کنندگان حق دارند اپ‌ها را از جاهای دیگری نصب کنند و توسعه دهندگان باید حق رقابت در یک مارکت‌پلیس عادلانه را داشته باشند.»

اپل در پاسخ به شکایت اپیک گیمز اینگونه پاسخ داد: «اپیک قابلیتی را در اپلیکیشن خود فعال کرده که توسط اپل بررسی یا تأیید نشده بود. آنها این کار را با هدف نقض قوانین اپ استور انجام دادند که برای تمام توسعه دهندگان یکسان است و به منظور محافظت از مشتریان تدارک دیده شده اند. بی‌ملاحظگی آنها مشتریان را بازیچه قرار داد و ما این موضوع را در کمیسیون اروپا پیگیری خواهیم کرد.»

دعوای حقوقی اپل و اپیک گیمز از تابستان سال گذشته میلادی شروع شد و سازنده فورتنایت را وادار کرد تا از اپل در آمریکا، انگلستان، اروپا و حالا اروپا شکایت کند. اپیک گیمز تابستان ۲۰۲۰ قابلیتی به فورتنایت اضافه کرد که به کاربران اجازه می‌داد واحد پولی این بازی را مستقیماً از اپیک خریداری کرده و به عبارت دیگر، سیستم پرداخت اپل را دور بزنند. اپل این اقدام را خلاف قوانین اپ استور دانست و با مقاومت اپیک گیمز سرانجام فورتنایت را از فروشگاه اپلیکیشن خود حذف کرد.

کمیسیون اروپا پیشتر چندین پرونده ضدانحصار علیه اپل در رابطه با استریم موزیک، خرید کتاب‌های الکترونیکی و پرداخت‌های درون برنامه‌ای در اپ استور تشکیل داده و در پرونده‌ای جداگانه در حال بررسی رویکرد این شرکت در قبال پرداخت‌های موبایلی است. اپیک گیمز امیدوار است این پرونده‌ها و همچنین رویکرد متفاوت اتحادیه اروپا در قبال اقدامات انحصارطلبانه، به این شرکت در پیروزی در برابر اپل کمک کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rayanlap
    Rayanlap | ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

    کاره درستی میکنه،سود اپیک کاملا منطقیه.12 درصد.واسه اکوسیستم بازی سازیش هم اگه زیره یک میلیون در بیاری پولی نمیگیره.

مطالب پیشنهادی