ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نسخه جدید هیوندای کونا N-Line معرفی شد؛ کراس اووری سریع برای شهر

پس از معرفی نسخه اروپایی در سال گذشته، سرانجام هیوندای ورژن 2022 کونا را رونمایی کرد. این کراس اوور کوچک با پکیج اسپرتی N-Line معرفی شده است. همان طور که پیش بینی می‌شد، فیس لیفت ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

پس از معرفی نسخه اروپایی در سال گذشته، سرانجام هیوندای ورژن 2022 کونا را رونمایی کرد. این کراس اوور کوچک با پکیج اسپرتی N-Line معرفی شده است. همان طور که پیش بینی می‌شد، فیس لیفت کونا تفاوت چشم گیری با مدل‌های قبلی ندارد. جزئیات این مدل، تقریبا با نسخه اروپایی برابری می‌کند. برای بازار آمریکا، کونا با دو طیف پیشرانه عرضه می‌گردد.

این خودرو در تریم پایه از پیشرانه 2.0 لیتری جدید اتکینسون برخوردار است که 147 اسب بخار قدرت و 180 نیوتن متر گشتاور دارد. البته گیربکس 6 سرعته اتوماتیک جای خودش را به جعبه دنده متغیر هوشمند هیوندای (IVT) داده است. این چرخش خودروساز کره‌ای به سمت خانواده گیربکس‌های CVT جای تامل دارد.

اما بر روی تریم لیمیتد و سری N-Line از پیشرانه 1.6 لیتری توربو شارژ استفاده شده است که اگرچه حجم پایین‌تری نسبت به پیشرانه موجود در نسخه‌های پایه دارد، اما از لحاظ قدرتی، سرتر است. خروجی این پیشرانه به 195 اسب بخار و گشتاور آن به 265 نیوتن متر می‌رسد. یعنی چیزی در حدود 20 اسب بخار قوی‌تر از قدرتمند‌ترین نسخه کونا در سال گذشته!

این پیشرانه توربو به جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه اکو شیفت متصل شده است که دنده‌ها را بهتر شیفت می‌دهد و شتاب گیری سریع‌تری را برای خودرو به ارمغان می‌آورد.

کونا 2022 به طور استاندارد با دیفرانسیل ثابت جلو عرضه می‌شود. اما به شکل سفارشی، امکان خریداری آن به صورت دو دیفرانسیل هم وجود دارد. هیوندای مدعی است که در این اتومبیل، سطح جدیدی از پرفورمنس و کارایی را لمس می‌کنید. اما همچنان برای قضاوت نهایی باید تا انتشار اعداد و ارقام دقیق مصرف سوخت و نرخ آلایندگی این خودرو، منتظر بمانیم.

سیستم تعلیق کونا به منظور افزایش راحتی سرنشینان، باز طراحی شده است. همچون دیگر اعضای خانواده N-Line هیوندای، کونا N هم خودش را با جعبه فرمان اسپرت‌تر و سیستم تعلیق بهینه‌تر، متمایز کرده است.

کونا 2022 به مانند آنچه که از همه فیس لیفت‌ها انتظار می‌رود، در بخش جلو و عقب در طراحی سپرها با اصلاحاتی همراه بوده است. با قطعات جدیدی که در بدنه کونا به چشم می‌خورند، آیرودینامیک آن هم ارتقا یافته است. جلو پنجره کونا قطعا تاثیر گذار‌ترین المان طراحی این خودرو است که دچار به روز رسانی شده است.

در نمای عقب، جزئیات طراحی، برجسته‌تر از قبل به نظر می‌رسند. ترکیب سر اگزوزهای دوقلو و دیفیوزر عقب، واقعا دوست داشتنی شده است. شما همچنین می‌توانید المان‌های رنگی مخصوص و رینگ‌های 18.0 اینچی دایموند کات را هم در نسخه N-Line این خودرو مشاهده کنید.

هیوندای کونا 2022 از شیشه‌های تمام آکوستیک بهره می‌برد. عایق بندی کابین هم با حذف نویزهای اضافی نسبت به گذشته، ارتقا پیدا کرده است. از دیگر تغییرات ایجاد شده در کابین خودرو، قطعه جدا کننده جدید بین کنسول و داشبورد، ترمز پارک الکتریکی قابل سفارش در تریم های فول و سیستم روشنایی محیطی جدید برای کابین را می‌توان نام برد.

خودروساز کره‌ای همچنین اصلاحاتی را برای افزایش فضای پا برای سرنشینان عقب و فضای بار صندوق عقب، تدارک دیده است.

افزون بر نمایشگر 10.25 اینچی که جای صفحه پشت آمپر را گرفته، یک نمایشگر 10.25 اینچی دیگر هم در بالای کنسول وسط برای نمایش اطلاعات سیستم چند رسانه‌ای و سرگرمی خودرو، در نظر گرفته‌اند. نمایشگر چند رسانه‌ای هیوندای کونا، به آخرین نسل نرم افزار Hyundai’s Blue Link مجهز شده است.

سامانه‌های Android Auto و Apple Car Play هم به مانند گذشته، به طور استاندارد بر روی مولتی مدیای کونا نصب شده‌اند. مالکان کونا همچنین می‌توانند از اسمارت فون خود به عنوان ریموت برای باز کردن درها و روشن کردن موتور خودرو، استفاده کنند. آپشنی که اولین بار در سوناتا 2020 به محصولات هیوندای اضافه شد.

کونا از پکیج سیستم‌های کمک یار راننده هم برخوردار است. این پکیج، رادار پیش گیری از تصادف از عقب که به ترمز اتوماتیک هنگام دنده عقب گرفتن مجهز است، دستیار رانندگی در بزرگراه و رادار تشخیص حرکت بین خطوط را شامل می‌شود. کونا 2022 در نسخه‌های معمولی و N-Line به زودی وارد جاده‌ها می‌شود و کونا الکتریکی هم از بهار امسال، آماده عرضه است.

هنوز قیمت دقیقی برای این خودروها اعلام نکرده اند، اما احتمالا در همان محدوده نسل فعلی که 21,685 تا 29,335 دلار است، جای می‌گیرند.

جالب است بدانید که در زمان اجرای برجام، مونتاژ و عرضه هیوندای کونا در بازار ایران نیز در زمره برنامه های جدی گروه کرمان موتور برای عرضه خودروهای هیوندای در کشور قرار داشت که البته پس از خروج آمریکا از برجام به کلی متوقف شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • GT
    GT | ۱ اسفند ۱۳۹۹

    اون دوتا مه شکنای عقبش اگر کوچیک تر بود و چراغا بزرگ تر بهتر میشد واسه جلوشم یکم باید بیشتر کار میکردن

  • hasan imani
    hasan imani | ۳۰ بهمن ۱۳۹۹

    برجام بزرگترین فریب دولت بود

  • pourya
    pourya | ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

    خیلی خوشگله

مطالب پیشنهادی