ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید اپل نمایشگر آیفون با نرخ تازه‌سازی متغیر تا ۲۴۰ هرتز را توصیف می‌کند

پتنت جدید اپل نمایشگری برای آیفون با نرخ تازه‌سازی متغیر تا حداکثر ۲۴۰ هرتز را توصیف می‌کند که بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها ممکن است آیفون ۱۳ به آن مجهز شود. پتنت جدید اپل که دیروز ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

پتنت جدید اپل نمایشگری برای آیفون با نرخ تازه‌سازی متغیر تا حداکثر ۲۴۰ هرتز را توصیف می‌کند که بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها ممکن است آیفون ۱۳ به آن مجهز شود.

پتنت جدید اپل که دیروز در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده ثبت شده، نمایشگری برای آیفون را توصیف می‌کند که در صورت فعال بودن قابلیت نرخ تازه‌سازی متغیر، می‌تواند محتوا را دو، سه و حتی چهار برابر نرخ تازه‌سازی پیش‌فرض نمایش دهد. برای مثال اگر نرخ تازه‌سازی پیش‌فرض را ۶۰ هرتز در نظر بگیریم (که آیفون ۱۲ چنین نرخی دارد)، نمایشگر جدید محتواها را با نرخ ۱۲۰، ۱۸۰ و ۲۴۰ هرتز نمایش خواهد داد.

نرخ تازه‌سازی یا رفرش ریت (Refresh rate) به تعداد دفعات نوسازی نمایشگر در هر ثانیه گفته می‌شود. هرچه این نرخ بالاتر باشد محتواها روان‌تر نمایش داده خواهند شد. تاکنون همه آیفون‌ها نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز داشته‌اند. البته از سال ۲۰۱۷ تمام مدل‌های آیپد پرو به فناوری ProMotion مجهز شده و نرخ تازه‌سازی متغیر تا حداکثر ۱۲۰ هرتز را ارائه کرده‌اند.

پیش از معرفی آیفون ۱۲۱ شایعه‌هایی در مورد مجهز شدن این مدل به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی مطرح شد که البته درست از آب درنیامدند. حال شایعه شده فناوری ProMotion به آیفون ۱۳ پرو خواهد آمد تا نمایشگر این موبایل مثل برخی آیپدها رفرش ریت متغیر تا ۱۲۰ هرتز و طبق آنچه در پتنت آمده، تا ۱۸۰ یا حتی ۲۴۰ هرتز را ارائه کند.

آوردن قابلیت ProMotion به آیفون‌ها می‌تواند روی شارژدهی و عملکرد کلی گوشی تأثیر منفی بگذارد، به همین دلیل اپل در مورد آن تردید دارد. اما بر اساس برخی شایعه‌ها این شرکت می‌خواهد مشکل مصرف بالای باتری را با استفاده از فناوری LTPO حل کند.

مزیت نرخ تازه‌سازی متغیر این است که حین بازی کردن یا تماشای محتواهای واقعیت مجازی افزایش پیدا کرده و حین استفاده‌های سبک مثل پیام دادن به طور خودکار روی نرخ پیش‌فرض، که احتمالا همان ۶۰ هرتز است، می‌رود. با این کار در مصرف باتری صرفه‌جویی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی