ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پورشه 911 GT3 مدل 2021 رسما معرفی شد؛ لذت ناب رانندگی از پیست تا خانه

نسل جدید پورشه 911 GT3 رسما توسط کمپانی سازنده معرفی شد. این مدل با برچسب قیمت پایه حدودا ۱۲۳ هزار پوندی به فروش خواهد رسید. موتور این سوپرخودرو توانایی تولید 503 اسب بخار قدرت را دارد ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۳

نسل جدید پورشه 911 GT3 رسما توسط کمپانی سازنده معرفی شد. این مدل با برچسب قیمت پایه حدودا ۱۲۳ هزار پوندی به فروش خواهد رسید. موتور این سوپرخودرو توانایی تولید 503 اسب بخار قدرت را دارد که در حدود 10 اسب بخار بیشتر از نسل قبلی با کد 991.2 است. حداکثر سرعت آن نیز به 318 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 3.4 ثانیه زمان احتیاج دارد.

پورشه برای توصیف این محصول جدید از توضیح کوتاه زیر استفاده کرده است:

یک سوپرخودرو جاده‌ای با قابلیت‌های بالا در پیست‌های مسابقه‌ای که امکان استفاده به صورت روزمره را برای خریداران فراهم می‌کند.

بخش موتور اسپرت پورشه به شدت درگیر این پروژه بوده است تا عملکرد فنی این محصول مورد انتظار را به سطح جدیدی برساند.

همانند همیشه این محصول از موتور 4 لیتری 6 سیلندر تخت شکل تنفس طبیعی نیرو می‌گیرد. همچنین در بخش آیرودینامیک و فن آوری‌های اختصاصی با محصولی کاملا جدید طرف هستیم. در نتیجه این تغییرات نسل جدید پورشه 911 GT3 یک دور کامل پیست نوربرگ رینگ موسوم به جهنم سبز را در عرض 6 دقیقه و 59 ثانیه پشت سر می‌گذارد. این رکورد با مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک به ثبت رسیده است.

طراحی ظاهری و آیرودینامیک

مهم ترین مشخصه طراحی ظاهری نسل جدید 911 GT3 را باید بال عقب آن دانست که از مدل مسابقه‌ای 911 RSR الهام گرفته شده است. این بال به طور دستی قابلیت تغییر زاویه را دارا است و به همراه دیفیوزر در بخش زیرین خودرو می‌تواند در حالت های مختلف از جمله حداکثر نیروی رو به پایین و یا حداقل نیروی رو به پایین با کمترین میزان درگ مورد استفاده قرار بگیرد.

در نمای جلو پورشه 911 GT3 از یک سپر با طراحی جدید و ساده‌تر استفاده شده تا از نظر عبور جریان هوا بهینه باشد. همچنین بر روی کاپوت خودرو دو خروجی هوا قرار گرفته است. سقف فیبرکربنی نیز به صورت یک آپشن مجزا به فروش می‌رسد.

از دیگر آپشن های بدنه می‌توان به آینه‌های فیبرکربنی، چراغ های جلو با تم سیاه، چراغ عقب با طراحی متفاوت و محافظ لبه های رینگ به رنگ آبی یا قرمز اشاره کرد.

قوای محرکه

همانند دیگر مدل های نسل جدید که با کد 992 خوانده می‌شود، پورشه 911 GT3 با بدنه پهن تولید می‌شود. گرچه هنوز ابعاد دقیق توسط پورشه منتشر نشده تا ببینم به چه میزان از نظر طولی و عرضی ابعاد آن تغییر کرده است. با این وجود پورشه وزن این محصول را در مدل مجهز به گیربکس 6 سرعته دستی 1418 کیلوگرم و در مدل مجهز به گیربکس 7 سرعته اتوماتیک PDK برابر با 1435 کیلوگرم اعلام کرده است.

پورشه در جهت کاستن از وزن خودرو، از کربن ضد آب با الیاف پلاستیکی (CFRP) برای ساخت کاپوت و همینطور شیشه های سبک وزن استفاده کرده است. همچنین با توجه به رینگ های آلیاژی و استفاده از صندلی های سبک وزن عقب نسل جدید تنها 5 کیلوگرم سنگین تر از نسل قبلی آن است.

سیستم خروجی اگزوز نیز در حدود 10 کیلوگرم سبک تر شده است و مجهز به فلپ با قابلیت باز و بسته شدن است تا از نظر حجم تولید صدا و همینطور قوانین زیست محیطی در بهترین شرایط خود قرار بگیرد.

موتور این سوپرخودرو توانایی تولید 503 اسب بخار قدرت را دارد که در حدود 10 اسب بخار بیشتر از نسل قبلی با کد 991.2 است. حداکثر سرعت آن نیز به 318 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 3.4 ثانیه زمان احتیاج است.

حداکثر دور موتور این محصول نیز به 9000 rpm می‌رسد. مصرف سوخت میانگین پورشه 911 GT3 برابر با 13 لیتر در هر 100 کیلومتر است و این خودرو در هر کیلومتر در حدود 283 تا 304 گرم کربن دی اکسید تولید می‌کند. برای اولین بار در سری 911 از تعلیق جناغی دوبل در محور جلو استفاده شده است و تعلیق عقب نیز از سیستم مولتی لینک با اتصالات چندگانه بهره می‌برد.

دیسک ترمز در جلو ابعادی برابر با 408 میلی متر و 380 میلی متر در عقب دارد. به طور استاندارد چرخ های 20 در جلو و 21 اینچی در عقب کار شده است. لاستیک فابریک این محصول میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 با ابعاد 255/35 در جلو و 315/30 در عقب است. همچنین امکان انتخاب لاستیک های نیمه مسابقه‌ای میشلن کاپ 2 R نیز وجود دارد.

فضای داخلی و فن آوری

تقریبا طراحی داخلی اتاق هیچ تفاوت چشمگیری با دیگر مدل های نسل جدید 911 ندارد و تنها با هدف کاهش وزن از قطعات و جنس های سبک وزن استفاده شده است. با این وجود دیگر امکان حذف سیستم تهویه مطبوع وجود ندارد.

تریم آلکانتارا، صندلی های اسپرت ساخته شده از فیبرکربن و همینطور رول کیج از مهم ترین ویژگی های اتاق GT3 است.

پورشه از یک اهرم دنده مشابه در هر دو مدل دستی و اتوماتیک استفاده می‌کند.

پورشه 911 GT3

مدیر بخش GT شرکت پورشه شخصا دوست دارد در مدل اتوماتیک به وسیله اهرم دنده را تعویض کند و علاقه‌ای به شیفترهای پشت فرمان ندارد. با انتخاب حالت مسابقه‌ای تنها اطلاعات اساسی بر روی صفحه نمایش به نمایش در می‌آید که از جمله آنها می‌توان به میزان باد لاستیک، میزان فشار روغن و همینطور دمای روغن و آب اشاره کرد.

پورشه از ماه می سال جاری این محصول را به مشتریان خود تحویل خواهد داد و پس از آن قرار است مدل تورینگ که بدون بال عقب و تنظیمات مسابقه‌ای است را معرفی و به بازار عرضه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی