ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت کوین
تکنولوژی

گارتنر: ۵ درصد مدیران ارشد روی ‌بیت‌کوین به عنوان دارایی سازمان سرمایه‌گذاری می‌کنند

آخرین نظرسنجی انجام شده توسط «گارتنر» نشان می‌دهد که ۵ درصد مدیران ارشد در حوزه کسب و کار تصمیم گرفته‌اند در سال جاری میلادی روی بیت کوین به عنوان دارایی شرکت،‌ سرمایه گذاری کنند. سرمایه ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

آخرین نظرسنجی انجام شده توسط «گارتنر» نشان می‌دهد که ۵ درصد مدیران ارشد در حوزه کسب و کار تصمیم گرفته‌اند در سال جاری میلادی روی بیت کوین به عنوان دارایی شرکت،‌ سرمایه گذاری کنند.

سرمایه گذاری در حوزه رمز ارزها به یکی از موضوعات مورد توجه شرکت‌های بزرگ و فعالان حوزه کسب و کار تبدیل شده است. بعد از سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری تسلا روی بیت کوین و افزایش قیمت این رمز ارز در بازه زمانی کوتاهی، ‌به نظر می‌رسد مدیران ارشد سایر شرکت‌ها نیز قصد دارند پا در مسیری بگذارند که ایلان ماسک گذاشته است.

در نظرسنجی انجام شده توسط گارتنر، علاقه روزافزون شرکت‌ها به سرمایه گذاری روی رمز ارزها مشهود است. از شرکت‌های بزرگی همچون مایکروسافت گرفته تا شرکت‌های کوچک‌تر تصمیم گرفته‌اند توجه ویژه‌ای به بیت کوین نشان بدهند. طی یک هفته گذشته توییتر، اوبر، جی پی مورگان و چند شرکت میلیارد دلاری اعلام کردند که در نظر دارند در پرداخت‌‌های خود رمز ارزهای دیجیتال و خصوصا بیت کوین را در نظر بگیرند.

با این وجود، نوسانات بیت کوین کماکان نگران کننده است. اگرچه نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که 5 درصد از مدیران ارشد کسب و کار تصمیم گرفته‌اند روی بیت کوین به عنوان دارایی شرکتی سرمایه گذاری  کنند، با این وجود به دلیل نوسانات زیاد ارزش بیت کوین، بسیاری از مدیران قصد دارند تا زمان به ثبات رسیدن قیمت این رمز ارز دست نگه دارند و سپس وارد سرمایه گذاری شوند.

بر اساس اطلاعات این نظرسنجی، در مجموع 16 درصد مدیران ارشد کسب و کار، علاقه قطعی به خرید بیت کوین دارند، ‌با این وجود برای خرید عجله نمی‌کنند. مدیران مالی شرکت‌ها وظیفه دارند تراز مالی شرکت را در نظر بگیرند. به همین دلیل ورود به حوزه‌ای که برای برخی از آنها هنوز ناشناخته است،‌ کار ساده‌ای نیست و نیاز به بررسی دارد.

یکی از چالش‌های اکثر مدیرانی که در نظر سنجی شرکت بودند، نوسانات قیمت بیت کوین اعلام شده که از آن به عنوانی ریسکی بزرگ یاد کرده بودند. از سوی دیگر نگرانی در مورد نظارت بر عملکرد بازار رمز ارزها و احتمال ریزش ارزش آن از دیگر مواردی است که اکثر آنها بدان اشاره کرده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی